- „Fokozatváltás a felsőoktatásban az új duális képzési koncepció. A túl elméleti magyar felsőoktatási morált váltja fel végre a gyakorlatorientált képzési morál. Végre közelebb kerülnek a hallgatók a képzés során a vállalati gyakorlathoz, könnyebben megértik az egyes tananyagokat. A cégek is elégedettebbek, ha egy friss diplomásban már nem egy kezdő munkaerőt kapnak, hanem egy specifikus tudással bíró, gyakorlati szakembert.”
- „Szeretnénk a duális képzésben résztvevő hallgatóinkat megtartani. Ők lennének az igazi utánpótlás.”
- „A duális hallgatók jelentik számunkra a képzett, gyakorlattal rendelkező munkaerő új generációját.”
- „Olyan szakember kerüljön ki az oktatásból, aki látott már belülről céget, rendelkezik gyakorlati tapasztalattal, nem csak könyvszagú tudást hoz magával. – Erre képes a duális képzés ”
- „Valószínűleg orientációt tud adni egy ilyen képzési forma, mert a diák megtapasztalja, hogy a való életben milyen elvárások vannak. Úgy gondolom, hogy ez egy felkészülési szakasz”
- „Nehéz találni képzett szakértőket egy – egy területre. Ezen problémánkat segít megoldani a duális képzés. Egy potenciális munkaerő piac számunkra a duális hallgatók köre.”
- „Egy fiatal mérnök hallgatóból, ha kitanulja a szükséges speciális tudást, mivel ez máshol nem szerezhető meg, bármi lehet belőle a cégnél. A duális hallgató szerves része lesz életünknek, együtt lélegzik majd a céggel.”
- „A duális hallgatók által behozott friss, új, nyitott és más nézőpont és szemlélet hozzásegítheti a céget a megújuláshoz. Vannak olyan cégek, amelyek el is várják, hogy ötletekkel, javaslatokkal álljanak elő az új kollégák, hogy kíváncsiak legyenek, hiszen a kreativitásnak hozzáadott értéke van.”
- „Jelenleg nincs friss, diplomás végzett mérnökünk. – ezt a problematikát oldja meg számunkra a duális képzés.”
- „HR feladataink egyike a toborzás. – Ebben nyújt nekünk nagy segítséget, megoldást a duális képzés.”
- „A hiányzó képzett munkaerőt pótolja számunkra a duális képzésben résztvevő hallgató”