Empirikus pedagógiai és pszichológiai kutatások folytatása a felsőoktatás-pedagógia területén, a műszaki, az informatikai és a biztonságtudományok határterületein.
Kutatási területek:
- A munkaalapú tanulás, gyakorlati képzés, duális képzés.
- Pályaorientáció, pályaattitűd vizsgálatok a műszaki képzések területén.
- Nem kognitív készségek szerepe és fejlesztése a mérnökképzésben.
- Oktatásmódszertani kérdések, elearning tananyagok az oktatásban.
- A tanulás tényezői, tanulás IKT támogatása.
- A különböző oktatási környezetek módszertani vizsgálata.
- Kiberbiztonság az oktatásban
- Online oktatás, online vizsgáztatás
- AI az oktatásban
- Az önismeret és a személyiségfejlesztés szerepe a mérnöki képzésben/duális képzésben.
- Statisztikai módszerek szerepe a mérnöki tudományokban
Kulcsszavak: oktatásmódszertan, e-learning, nem kognitív készségek, duális képzés, kiberbiztonság
Kutatócsoport vezetője:
- Dr. habil. Pogátsnik Monika, egyetemi docens
Résztvevők
- Bekk Tímea, intézeti mérnök
- Bráda Csaba, mestertanár
- Dávid András, mestertanár
- Módné Takács Judit, tanársegéd
- Petőné Dr. Csuka Ildikó, adjunktus
- Seres Mónika, mestertanár
- Takács Éva, ügyvivő szakértő
- Tolner Nikoletta, mestertanár
- Trenka Zoltán, tanársegéd
- Varsányiné Szeredi Viktória, középiskolai kutatótanár
Referenciák
- Módné Takács, J., Pogátsnik, M. (2024): A Comprehensive Study on Cybersecurity Awareness: Adaptation and Validation of a Questionnaire in Hungarian Higher Technical Education, ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 21(10) pp. 533-552. https://acta.uni-obuda.hu/ModneTakacs_Pogatsnik_150.pdf
- Módné Takács, J., Pogátsnik, M. (2024): The Presence of Cybersecurity Competencies in the Engineering Education of Generation Z. ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 21(6) pp. 107-127. https://doi.org/10.12700/APH.21.6.2024.6.6
- Tolner, N., Módné Takács, J., Pogátsnik, M. (2023): A mesterséges intelligencia szerepe az online vizsgáztatásban. Iskolakultúra, 33(10), pp. 39–55. https://doi.org/10.14232/iskkult.2023.10.39
- Módné Takács, J., Pogátsnik, M., Kersánszki, T. (2022). Improving Soft Skills and Motivation with Gamification in Engineering Education. In: Auer, M.E., Hortsch, H., Michler, O., Köhler, T. (eds) Mobility for Smart Cities and Regional Development – Challenges for Higher Education. ICL 2021. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 389. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-93904-5_81
- Pogatsnik, M. (2018): Dual Education: The Win-Win Model of Collaboration between Universities and Industry. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING PEDAGOGY 8(3) pp. 145-152. https://doi.org/10.3991/ijep.v8i3.8111
Pályázati tevékenység
- KYNDRYL projekt 2024-2025: kiberbiztonsági készségek és kiber ellenállóképesség fejlesztése https://amk.uni-obuda.hu/a-kyndryl-alapitvany-tamogatasanak-kozeppontjaban-a-kiberbiztonsag/
- ERASMUS+ Cooperation for innovation and the exchange of good practices: 2019 KA2 OPENSEL Project – Open, online courses to develop social emotional skills https://amk.uni-obuda.hu/mintaprojekt-lett-az-obudai-egyetem-projektje/
- EFOP-3.4.4-16-2017-00019 – Az Óbudai Egyetem STEM stratégiai fejlesztései projekt: A felsőoktatásba való bekerülést elősegítő készségfejlesztő és kommunikációs programok megvalósítása, valamint az MTMI szakok népszerűsítése a felsőoktatásban https://uni-obuda.hu/2021/11/18/sikerrel-zarul-ket-efop-palyazatunk/
Együttműködő partnerek
- HERA – Hungarian Educational Research Association https://hera.org.hu/
- BME Műszaki Pedagógia Tanszék https://www.mpt.bme.hu/
- ÓE Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ (TMPK) https://tmpk.uni-obuda.hu/index.html
- TICT Tashkent Institute of Chemical Technology https://tkti.uz/en
- TIIAME National Research University https://tiiame.uz/en