Virtuális valóság

Az iparral kapcsolatos virtuális térben történő oktatási platformok területén folytatunk alkalmazott kutatásokat többnyire ipari partnerekkel együttműködve.

Kutatási területek:

  • Virtuális és kiterjesztett (VR, AR) valóság az ipari robotikában.
  • Virtuális valóság játékok
  • Reverse engineering, 3D modellezés és vizualizáció
  • Telemanipuláció a laborautomatizálás területén.

Kulcsszavak: telemanipuláció, VR túraalkalmazás, Digitális iker, ipari VR alkalmazások

Vezető

Résztvevők

  • Dr. Széll Károly, egyetemi docens
  • Dr. Bartos Ediboglu Gaye, adjunktus
  • Wolf Ádám, doktorandusz
  • Dobra Erik, egyetemi hallgató
  • Jakab István, egyetemi hallgató
  • Sebe Dominik, egyetemi hallgató 
  • Szabó Kornél, egyetemi hallgató

Futó projektek 

  • Virtuális túra alkalmazás keretrendszer fejlesztése Unity Engine rendszerben és ennek alkalmazása valós ipari igények kiszolgálására. A létező alkalmazások nagyon erőforrás igényesek. Célunk olyan gyors VR metodika kifejlesztése, amely alkalmas nagyméretű gyártósorok és a hozzá tartozó kiegészítő információ HMD eszközben való megjelenítésére, minimális emberi munka ráfordítással.
  • Műemlék és egyéb helyszínek felmérése és 3D modellezés nagy pontossággal. Tárgyak, objektumok 3D modellezése és ezek alkalmazása tudományos illetve kutatástámogatási célokra.
  • Robotika és a kiterjesztett valamint -virtuális valóság technológiájának összekapcsolása. AruCo markerek segítségével robot detektálás , holografikus objektumvirtualizáció rávetítés valós eszközre, együttműködés kevert valóságban például robotkarbantartás kifejlesztése. További térhasználó kevert valóságú alkalmazások fejlesztése ipari igények kiszolgálására. Pontos kézmozgás detektálás ipari igények kiszolgálására.
  • Objektumkövetési, gépi látási problémák megoldása. Élőlények egyedi azonosítása és követése minimalizált mennyiségű tanító adatsor alkalmazásával.

Referenciák

Pályázati tevékenység

  • Arconic Foundation Grant
  • Howmet Foundation Grant

Együttműködő partnerek