A hallgatók szerint is jó irány a duális képzés
Budapest, 2017. január. 20. – A hallgatók örömmel veszik a duális képzések elindulását az egyetemeken – derül ki egy, a közelmúltban, négy egyetem hallgatói körében végzett felmérésből. Munkahelyválasztáskor többségük ugyanis a szakmai továbbfejlődés lehetőségét a fizetésnél is fontosabbnak tartja, a gyakorlati képzés pedig az első lépés ebbe az irányba. Ennek érdekében írt alá a mai napon a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. négy hazai egyetemmel megállapodást a duális képzés elindításáról. Az új típusú együttműködésnek köszönhetően szakképzett munkaerőhöz juthat, az egyetemek új típusú képzést nyújthatnak hallgatóknak, a diákok pedig az eddigieknél értékesebb diplomát kaphatnak. A vállalat idei programjaival több mint harminc diáknak ad értékes munkatapasztalatot.
A hallgatók a munkaerőpiacon használható tudásra szeretnének szert tenni az egyetemeken, ezért többségük támogatja a duális képzés elindulását a hazai oktatásban – ez derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. megbízásából tavaly év végén, négy egyetem hallgatói körében elvégzett, nem reprezentatív felmérésből. Érdekesség, hogy az előbb említett szemponton kívül a hallgatók a szakmai továbbfejlődés lehetőségét fontosabbnak tartották a magas fizetésnél.
A kutatás eredménye megerősíti: helyes volt a Coca-Cola HBC Magyarország döntése arról, hogy négy magyar egyetem élelmiszer- és gépészmérnök képzési programjával közösen duális képzést indít. Az erről szóló együttműködési megállapodást Minas Agelidis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, valamint a Szent István, a Szegedi, a Pannon és az Óbudai Egyetem rektorai a mai napon látták el kézjegyükkel, a kormány képviselői, Dr. Nagy István földművelésügyi miniszterhelyettes és felsőoktatásért felelős államtitkárság képviselőinek jelenlétében.
A duális képzés mindhárom félnek – hallgató, vállalat, egyetem – egyaránt előnyös együttműködést jelent. A képzés során az egyetemi hallgató munkatapasztalatot szerezhet iparági szinten meghatározó vállalatoknál; a Coca-Cola HBC Magyarország idei programjaival több mint harminc diáknak ad értékes munkatapasztalatot. Ráadásul a munkáért a képzés teljes időtartamára fizetést kap a cégtől. Nem csak a gyakorlati időszak alatt, hanem az egyetemi oktatási idején is. A duális képzésben résztvevők három és fél év munkatapasztalattal a hátuk mögött hagyják majd el az egyetemi képzést, így a megfelelő szakmai gyakorlat birtokában könnyebben és jobb munkakörökben helyezkedhetnek el.
„A versenyképesség első számú feltétele ma már egyértelműen a képzett munkaerő, a duális képzés ezért várhatóan egyre nagyobb teret nyer majd mind a felsőfokú oktatásban, mind pedig a cégeknél. A most megkötött együttműködési megállapodások révén vállalatunk folyamatos utánpótláshoz juthat majd kiváló és XXI. század kihívásaira felkészített munkatársakból. A duális képzés ezen felül a tehetségek itthon tartásához is nagy mértékben hozzájárulhat – mondta Minas Agelidis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
„Ma a növekvő beruházási kedvvel együtt növekszik a cégek munkaerőigénye Magyarországon. A kormány élelmiszeripari fejlesztési stratégiája ambiciózus célokat fogalmazott meg, többek között az innováció erősítését és azt, hogy teremtsük meg annak feltételeit, hogy korszerű gondolkozással rendelkező humánerőforrás álljon az ágazat rendelkezésére. A duális képzés emiatt elengedhetetlen eleme a közép- és hosszútávú iparstratégiánknak. Ezért is üdvözöljük a Coca-Cola HBC Magyarország és az egyetemek együttműködését, amelynek eredményeként duális képzés indulhat élelmiszer- és gépészmérnök szakokon” – méltatta Dr. Nagy István a megállapodást.
A Coca-Cola HBC Magyarország – a 28 országot átfogó és 593 millió fogyasztót kiszolgáló Coca-Cola HBC csoport tagja – az utóbbi években dinamikus fejlődésen ment keresztül: mára a régió vezető palackozójává vált, 24 országba exportálja termékeit. A vállalat jelenleg 1100 embert foglalkoztat.
A mellékelt fotón (balról jobbra) dr. Réger Mihály (rektor, Óbudai Egyetem), dr. Gelencsér András (rektor, Pannon Egyetem), dr. Karsai Krisztina (oktatási rektorhelyettes, Szegedi Tudományegyetem), dr. Nagy István (földművelésügyi miniszterhelyettes), Minas Agelidis (Coca-Cola HBC Magyarország Kft., ügyvezető igazgató), dr. Tőzsér János (rektor, Szent István Egyetem) látható.
Sajtókapcsolat:
Szabó Anna
anna.szabo@uniomedia.com
36/70 773 64 37
Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a svájci központú, 590 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1100 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13.000 embernek biztosít munkát. A Coca-Cola Magyarország eddig 116 milliárd forintot fektetett be hazánkban. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 24 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. A cég az alkoholmentes italok széles választékát kínálja: a szénsavas üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Fanta zero, Sprite, Sprite zero, Lift, Kinley), a természetes ásványvizek (NaturAqua csendes, enyhe, szénsavas), ízesített vizek (NaturAqua Emotion), a gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy Pulpy, Cappy Ice Fruit), jeges teák (Nestea), a sportitalok (Powerade), valamint az energiaitalok (Burn, Monster) egyaránt részét képezik a választéknak. A vállalat üzemelteti a Vendit forróitalok (kávé, cappuccino) kiszolgálására alkalmas ital-automatákat is. A cég 2006 óta forgalmaz prémium szeszesitalokat, a többi közt a Jack Daniel’s, a Finlandia, az El Jimador, a Bacardi, a Famous Grouse és a Campari márkák termékeit.
További információ: http:/hu.coca-colahellenic.com/