Mérnökpedagógiai kutatócsoport

Empirikus pedagógiai és pszichológiai kutatások folytatása a felsőoktatás-pedagógia területén, a műszaki, az informatikai és a biztonságtudományok határterületein.

Kutatási területek:

  • A munkaalapú tanulás, gyakorlati képzés, duális képzés.
  • Pályaorientáció, pályaattitűd vizsgálatok a műszaki képzések területén.
  • Nem kognitív készségek szerepe és fejlesztése a mérnökképzésben.
  • Oktatásmódszertani kérdések, elearning tananyagok az oktatásban.
  • A tanulás tényezői, tanulás IKT támogatása.
  • A különböző oktatási környezetek módszertani vizsgálata.
  • Kiberbiztonság az oktatásban
  • Online oktatás, online vizsgáztatás
  • AI az oktatásban
  • Az önismeret és a személyiségfejlesztés szerepe a mérnöki képzésben/duális képzésben.
  • Statisztikai módszerek szerepe a mérnöki tudományokban

Kulcsszavak: oktatásmódszertan, e-learning, nem kognitív készségek, duális képzés, kiberbiztonság

Kutatócsoport vezetője:

Résztvevők

Referenciák

  • Módné Takács, J., Pogátsnik, M. (2024): A Comprehensive Study on Cybersecurity Awareness: Adaptation and Validation of a Questionnaire in Hungarian Higher Technical Education, ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 21(10) pp. 533-552. https://acta.uni-obuda.hu/ModneTakacs_Pogatsnik_150.pdf
  • Módné Takács, J., Pogátsnik, M. (2024): The Presence of Cybersecurity Competencies in the Engineering Education of Generation Z. ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 21(6) pp. 107-127. https://doi.org/10.12700/APH.21.6.2024.6.6
  • Tolner, N., Módné Takács, J., Pogátsnik, M. (2023): A mesterséges intelligencia szerepe az online vizsgáztatásban. Iskolakultúra, 33(10), pp. 39–55. https://doi.org/10.14232/iskkult.2023.10.39
  • Módné Takács, J., Pogátsnik, M., Kersánszki, T. (2022). Improving Soft Skills and Motivation with Gamification in Engineering Education. In: Auer, M.E., Hortsch, H., Michler, O., Köhler, T. (eds) Mobility for Smart Cities and Regional Development – Challenges for Higher Education. ICL 2021. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 389. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-93904-5_81
  • Pogatsnik, M. (2018): Dual Education: The Win-Win Model of Collaboration between Universities and Industry. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING PEDAGOGY 8(3) pp. 145-152. https://doi.org/10.3991/ijep.v8i3.8111

Pályázati tevékenység

Együttműködő partnerek