Mérnökpedagógia

Empirikus pedagógiai és pszichológiai kutatások folytatása a felsőoktatás-pedagógia területén, a műszaki, az informatikai és a biztonságtudományok határterületein.

Kutatási területek:

  • A munkaalapú tanulás, gyakorlati képzés, duális képzés.
  • Pályaorientáció, pályaattitűd vizsgálatok a műszaki képzések területén.
  • Nem kognitív készségek szerepe és fejlesztése a mérnökképzésben.
  • Oktatásmódszertani kérdések, elearning tananyagok az oktatásban.
  • A tanulás tényezői, tanulás IKT támogatása.
  • Ember-számítógép interfészek, kognitív-infokommunikáció
  • Kognitív és szociális folyamatok szabályozása.
  • A különböző oktatási környezetek módszertani vizsgálata.
  • Kiberbiztonság az oktatásban
  • Az önismeret és a személyiségfejlesztés szerepe a mérnöki képzésben/duális képzésben.
  • Statisztikai módszerek szerepe a mérnöki tudományokban

Kulcsszavak: oktatásmódszertan, e-learning, nem kognitív készségek, érzelemszabályozás, duális képzés, kiberbiztonság

Résztvevők

Referenciák

  • Modne Takacs, Judit, The importance and development of safety awareness with soft skills in industrial environment, OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 8: 3 pp. 314-323, 10 p. (2021)
  • Pogatsnik, Monika, Dual Education: The Win-Win Model of Collaboration between Universities and Industry, INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING PEDAGOGY 8: 3 pp. 145-152., 8 p. (2018)
  • Tolner, Nikoletta; Dávid, András: The usage of programmable logics in the education of Digital Technology, AIS2017
  • Módné Takács, Judit; Pogátsnik, Monika; Kersánszki, Tamás, Improving Soft Skills and Motivation with Gamification in Engineering Education, In: Auer, Michael E.; Hortsch, Hanno; Michler, Oliver; Köhler, Thomas (szerk.) Mobility for Smart Cities and Regional Development – Challenges for Higher Education: Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning, Cham, Svájc: Springer-Verlag (2022) pp. 823-834. Paper: Chapter 81, 12 p.
  • Pogátsnik, Monika, Dual education: connecting education and the labor market, OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 8: 3 pp. 304-313, 10 p. (2021)
  • Tolner, Nikoletta; Módné, Takács Judit; Dávid, András; Pogátsnik, Monika, Vizsgáztatás online felületen az oktatók szemszögéből, In: Kattein-Pornói, Rita; Tóth, Péter; Kanczné, Nagy Katalin (szerk.) Oktatás egy változó világban: Kutatás, innováció, fejlesztés, Budapest, Magyarország, Debrecen, Magyarország: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Debreceni Egyetemi Kiadó (2023) 359 p. pp. 276-291, 16 p.
  • Bekk, Tímea; POGÁTSNIK, Mónika, Motiváció lehetőségei a felsőoktatásban covid-19 után személyiségjellemzők alapján, OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 9 : 3 pp. 244-254, 11 p. (2022)

Pályázati tevékenység

  • ERASMUS+ Cooperation for innovation and the exchange of good practices: 2019 KA2 OPENSEL Project – Open, online courses to develop social emotional skills
  • EFOP-3.4.4-16-2017-00019 – Az Óbudai Egyetem STEM stratégiai fejlesztései projekt: A felsőoktatásba való bekerülést elősegítő készségfejlesztő és kommunikációs programok megvalósítása, valamint az MTMI szakok népszerűsítése a felsőoktatásban

Együttműködő partnerek

HERA – Hungarian Educational Research Association https://hera.org.hu/
BME Műszaki Pedagógia Tanszék https://www.mpt.bme.hu/
ÓE Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ (TMPK) https://tmpk.uni-obuda.hu/index.html
TICT Tashkent Institute of Chemical Technology https://tkti.uz/en
TIIAME National Research University https://tiiame.uz/en