Alumni interjú Szántó Marcellel (földmérő és földrendező mérnök)

„…minden hallgatóra kellő figyelem és idő jutott az oktatók részéről.”
Interjú Szántó Marcell földmérő és földrendező mérnökkel, aki dolgozik, mesterképzésben vesz részt és fontolgatja az oktatást.  (NNG Llc munkatársa)
(Az alumni interjúsorozat tizedik része)

  1. Mi volt a motivációja, amikor egyetemünket,
        vagy annak jogelőd intézményeit választotta?

    Mindenképpen szerettem volna felsőoktatásban tovább tanulni. Szerettem a matematikát, informatikát és a földrajzot, így ez valamennyire segített (vagy legalább kijelölte az irányt) szakválasztáskor.

  2. Pontosan melyik jogelődintézményünkben végzett?
        Melyik szakon (szakokon) szerzett oklevelet?

    Még a Nyugat-magyarországi Egyetemen kezdtem, de már az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán, Földmérő- és földrendező mérnökként szereztem oklevelet.

  3. Fel tudja eleveníteni első emlékét az egyetemmel kapcsolatban?

    Egy hét késéssel kezdtem az egyetemet, mert egy éves önkéntes projektről érkeztem haza Franciaországból. A késés miatt lemaradtam mindenféle ismerkedésről, így teljesen idegenként kerültem be az órákra. Szerencsére rögtön az első nap sikerült elvegyülnöm, és semmi hátrányom nem származott ebből.

  4. A tanulás mellett jutott idő a szórakozásra is? Milyenek voltak az egyetemi diákévek?

    Székesfehérvár közelében nőttem fel, így onnan jártam be, nem voltam kollégista, de szerencsére így sem maradtam ki a közös programokból. Szóval mindig jutott idő a szórakozásra. Ha egyfolytában csak tanultam volna, akkor lehet az egyetemi éveim felénél kiégek.

  5. Meg tudja fogalmazni, mi volt az, amit a leginkább szeretett az egyetemben?

    A viszonylag kis oktatói és hallgatói létszámot a karon. Sokkal barátságosabb, családiasabb volt a hangulat. Bár az egyetemen felnőtt hallgatóként mindenkinek a saját előrehaladásáról kell gondoskodnia, a kis létszám miatt minden hallgatóra kellő figyelem és idő jutott az oktatók részéről.

  6. Milyen lehetőséget lát napjaink felsőoktatásában?

    Bár nem tanulmányoztam részletesen még a felsőoktatás történelmét, de talán sosem volt még olyan sokszínű a hallgatók által választható oktatások palettája, mint most. Némi akarattal és kitartással bárkiből lehet bármi. Nem azt mondom, hogy mindenkinek feltétlenül egyetemre kell mennie, de aki így dönt, az biztosan megtalálja majd a helyét. Ha nem elsőre, hát másodszorra vagy harmadszorra.

  7. Lenne tanácsa a mai ifjúságnak, hogyan válasszanak egyetemet/karriert maguknak?

    Semmit nem kell elsietni, és az sem probléma, ha nem sikerül jól választani elsőre. Meglepően kevés embert ismerek, aki elsőre határozottan tudta, hogy milyen továbbképzésben szeretne részt venni.

  8. Visszajönne tanulni az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karra, hogy tovább képezze magát?

    Igen, jelenleg is gondolkozom egy doktori képzésen, és jó eséllyel az életemet is Székesfehérvár környékén folytatom majd 1-2 év múlva, így minden esély megvan rá, hogy visszamenjek tanulni, esetleg oktatni.
  9. A munkahelyén mennyiben tudja hasznosítani az intézményünkben tanultakat?

    Meglehetősen sok dolgot tudok hasznosítani a tanultakból. Több, az egyetemen oktatott szoftvert is használok jelenleg. Ez a mostani munkahelyemnél az állásinterjún plusz pont volt, mivel nem kellett időt szánni a szoftveres betanításomra. Továbbá természetesen nagyon hasznos a földmérőként szerzett elméleti tudás is, amit szintén jól tudok kamatoztatni jelenlegi munkakörömben.

  10. Gyerekkorában is már ezzel a szakmával akart foglalkozni, vagy más „karrierálma” is volt?

    Abszolút nem volt semmiféle karrierálmom. Az inkább reálos beállítottság miatt valahol sejthető volt, hogy inkább műszaki vagy mérnöki irányban fogok tovább tanulni. Egészen véletlenül esett a választásom erre a szakra, de azóta sem bántam meg.

  11. Diplomával a kezében mi volt az első pár lépés, amit megtett a karrierje előmozdítása érdekében?

    Beiratkoztam geofizikus mesterképzésre, mert viszonylag kevés különbözeti tárgy pótlásával elvégezhettem egy az alapszakomtól némileg eltérő mesterszakot, illetve mert ezzel megadtam magamnak a lehetőséget egy későbbi PhD esélyére.