Interjú Lestyán Balázzsal (mérnökinformatikus)

„Az egyetem a szakod mellett önállóságra is nevel,
ami mindenképpen fontos egy fiatal pályakezdő szakember életében.” –
Interjú Lestyán Balázzsal, végzet mérnökinformatikussal. (NTT Ltd. munkatársa)
(Alumni interjúsorozat harmadik része)

1. Mi volt a motivációja, amikor egyetemünket, vagy annak jogelőd intézményeit választotta?

Mindenképpen mérnökinformatikát szerettem volna hallgatni, ez lebegett a szemem előtt, amikor összeállítottam az egyetemi felvételi rangsorom. Az Óbudai Egyetem intézménye sem volt kérdéses számomra, így a budapesti és a székesfehérvári kar szerepelt az első két helyen.

2. Pontosan melyik jogelődintézményünkben végzett? Melyik szakon (szakokon) szerzett oklevelet?

2020 tavaszi félévében szereztem oklevelet az Alba Regia Műszaki Kar informatikai rendszermérnök szakán.

3. Volt-e olyan tanára, akire felnézett? Milyen üzenettel/szemlélettel/tudással lett gazdagabb általa?

Tanulmányaim során mindig fontos volt számomra, hogy olyan emberek vegyenek körül, akik valamilyen módon motiválnak. Szerencsémre már az első féléveimben megismerkedhettem dr. Nagy Rezső tanár úrral, akinek állandó pozitív hozzáállása, szakmaiassága és tantárgyainak magas szintű ismerete végig motivált és segített az egyetemi éveim alatt. Ennek köszönhetően hamar tudatosult bennem, hogy Nagy Rezső tanár urat szeretném konzulensemnek választani a diplomamunkám elkészítéséhez, hiszen egy egyetemi hallgatónak talán ezalatt az időszak alatt van szüksége a legtöbb segítségre és a legnagyobb motivációra, amit Nagy Rezső tanár úrtól maximálisan megkapnak a hallgatók, és amit ezúton is szeretnék megköszönni neki!

4. Fel tudja eleveníteni első emlékét az egyetemmel kapcsolatban?

Az első egyetemi órám, ami egy hétfő reggeli analízis óra volt. A terem előtt várakoztunk hallgatótársaimmal és még javában a gólyatáboros élményekről szóltak a beszélgetések.

5. Kapott-e az intézménytől életre szóló útravalót?

Rengeteg tapasztalatot szerezhettem, mind szakmailag mind emberileg. Az egyetem a szakod mellett önállóságra is nevel, ami mindenképpen fontos egy fiatal pályakezdő szakember életében.

6. A tanulás mellett jutott idő a szórakozásra is? Milyenek voltak az egyetemi diákévek?

Egyetemi éveim alatt igyekeztem a lehető legtöbb időmet hasznosan eltölteni, így már a második félévem kezdetétől gyakornokként dolgoztam egy budapesti cégnél. A sok utazás és munka miatt nem sok időm maradt a szórakozásra, de a közös kollégiumi focitornát és a szokásos bulikat ki nem hagytam volna. Összességében mondhatnám, hogy megtaláltam az egyensúlyt a tanulás, munka és szórakozás hármasa között.

7. Meg tudja fogalmazni, mi volt az, amit a leginkább szeretett az egyetemben?

A családias légkört. Mindenki ismerte a másikat, így szinte bárkitől tudtunk segítséget kérni, legyen szó a tanárainkról vagy a diáktársainkról. A felsőbbévesek mindig igyekeztek segíteni az alsóbbéveseket.

8. Családjából más is követte a felsőoktatási intézmény választását?

Sajnos nem, viszont a barátaim közül többen választották az Óbudai Egyetemet, illetve az AMK-t.

9. Milyen lehetőséget lát napjaink felsőoktatásában?

Szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen itthon több jó egyetem közül is választhatnak a hallgatók. Rengeteg betöltetlen, jó pozíció várja a felsőoktatásból kikerülő, végzett hallgatókat.

10. Lenne tanácsa a mai ifjúságnak, hogyan válasszanak egyetemet/karriert maguknak?

Kevés embernek adatik meg, hogy a megélhetést biztosító munkája a hobbija is legyen egyben. Talán az egyetlen dolog, amit tanácsolnék az, hogy aki csak teheti a lehető legjobban próbáljon meg erre törekedni. Fontos, hogy szeressük, amit tanulunk vagy éppen ami a munkánk, de az is fontos, hogy az érte járó elismerés is megfelelő és kielégítő legyen számunkra. Amint ez az egyensúly megszűnik, elveszthetjük motivációkat a tanulmányaink vagy munkánk iránt.

11. Felidézné egy emlékezetes pillanatát, ami az egyetemünkhöz köti?

A záróvizsgám napját mondanám. Soha életemben nem izgultam még annyira, mint akkor, abban a pár órában. Ugyanakkor talán soha nem voltam még annyira felszabadult, mint amikor végeztünk és a vizsga végén megtudtuk az eredményeinket.

12. Visszajönne tanulni az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karra, hogy tovább képezze magát?

Amennyiben lenne bármilyen számomra releváns képzés, amit a munkám során is hasznosítani tudnék, azt gondolom igen.

13. A munkahelyén mennyiben tudja hasznosítani az intézményünkben tanultakat?

Mondhatnám azt is, hogy a jelenlegi munkahelyemen betöltött pozíciómat az egyetemi tanulmányaimnak és végzettségemnek köszönhetem. Munkakörömhöz szorosan kapcsolódnak a hálózatos órákon, illetve a Cisco szakkörön megszerzett tudás.

14. Gyerekkorában is már ezzel a szakmával akart foglalkozni, vagy más „karrierálma” is volt?

Körülbelül 8 éves koromban elhatároztam, hogy milyen tanulmányi pályát szeretnék megvalósítani, beleértve a középiskolai és egyetemi tanulmányokat is. Ennek megvalósítása utólag visszatekintve, majdnem maximálisan sikerült, így a szakmám is az lett, amit gyerekkoromban szerettem volna.

15. Diplomával a kezében mi volt az első pár lépés, amit megtett a karrierje előmozdítása érdekében?

Szinte azonnal megkeresett egy cég, mely a megszerzett végzettségemhez kínált mérnöki pozíciót számomra, így az első lépésem a munkahely váltás volt.

16. Volt támogatója, aki segítette a karrierje kezdetén?

Gyakornoki, majd később részmunkaidős munkáim során rengeteg segítőkész kollégám volt, akikkel azóta is jó kapcsolatot ápolok. Ők mindig, mindenben mellettem álltak és segítettek a karrierem indulásánál.

17. Mivel ajánlaná a fiataloknak az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karát?

Az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karának minden szakán versenyképes tudást és országszerte magasan elismert végzettséget szerezhetnek a hallgatók. Azt gondolom, hogy attól nem kell nagyobb ajánlólevél egy egyetem számára, amikor a cégek és vállalatok már az egyetemi tanulmányaik befejezése előtt megkeresik az AMK hallgatóit.