Alba Regia Informatika Verseny 2016
Az idei évben is megrendezzük az immár hagyományosnak mondható Alba Regia Informatika Versenyt középiskolás diákok számára. A verseny segíti az emelt szintű érettségire való felkészülést, és lehetőséghez juttatja a tehetségeket.
A verseny témái:
- Honlapkészítés
- Táblázatkezelés
- Adatbáziskezelés
- Algoritmusok
A verseny kétfordulós. Az első forduló egy Internetes feladatsor, az ezt követő döntőre, amit az intézetünkben rendezünk, a legjobb eredményt elérő diákokat hívjuk meg. Az első fordulót 2016 október 7. és 14. között rendezzük, a döntő 2016. Október 26-án lesz, melyen a legjobb 15 versenyző vehet részt. A verseny 9-11 óra között fog lezajlani, amely után az intézetünk bemutatása, érdekes elektronikai szerelés, játékok következnek. Az ünnepélyes eredményhirdetés és 15 órakor lesz az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar (Székesfehérvár Budai út 45.) K épület 22. termében. A legjobbak értékes díjakat kapnak a verseny támogatóitól.
Október 26-án a verseny idejében informatika tanári ankétot is szervezünk, melynek mottója az informatika tanítás új módszerei.
Részletes információ a honlapon elérhető:
http://infoverseny.amk.uni-obuda.hu/
Véradás a Geoinformatikai Intézetben
Véradás 2016. október 3-án, hétfőn 10:00-tól 13:00-ig a Pirosalma utcai Geoinformatikai Intézetben.
A véradáshoz szükséges a személyi igazolvány (vagy jogosítvány, útlevél, diákigazolvány), TAJ kártya, lakcímkártya!
A Magyar Vöröskereszt – együttműködésben az Országos Vérellátó Szolgálattal – 2006 óta rendezi meg Országos Felsőoktatási Véradóversenyét. A nemes megmérettetésre minden évben közel 40 felsőoktatási intézmény nevez.
Egy véradás három beteg emberen segít, hiszen a teljes vérből három féle vérkészítményt állítanak elő.
http://www.veradas.hu/adj-vert/orszagos-felsooktatasi-veradoverseny
A Vöröskereszt dolgozói és az AMK HÖK várja a HŐS-öket! 🙂
Alba Regia Informatika Verseny 2016
Az idei évben is megrendezzük az immár hagyományosnak mondható Alba Regia Informatika Versenyt középiskolás diákok számára. A verseny segíti az emelt szintű érettségire való felkészülést, és lehetőséghez juttatja a tehetségeket.
A verseny témái:
- Honlapkészítés
- Táblázatkezelés
- Adatbáziskezelés
- Algoritmusok
A verseny kétfordulós. Az első forduló egy Internetes feladatsor, az ezt követő döntőre, amit az intézetünkben rendezünk, a legjobb eredményt elérő diákokat hívjuk meg. Az első fordulót 2016 október 7. és 14. között rendezzük, a döntő 2016. Október 26-án lesz, melyen a legjobb 15 versenyző vehet részt. A verseny 9-11 óra között fog lezajlani, amely után az intézetünk bemutatása, érdekes elektronikai szerelés, játékok következnek. Az ünnepélyes eredményhirdetés és 15 órakor lesz az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar (Székesfehérvár Budai út 45.) K épület 22. termében. A legjobbak értékes díjakat kapnak a verseny támogatóitól.
Október 26-án a verseny idejében informatika tanári ankétot is szervezünk, melynek mottója az informatika tanítás új módszerei.
Részletes információ a honlapon elérhető:
http://infoverseny.amk.uni-obuda.hu/
Véradás a Geoinformatikai Intézetben
Véradás 2016. október 3-án, hétfőn 10:00-tól 13:00-ig a Pirosalma utcai Geoinformatikai Intézetben.
A véradáshoz szükséges a személyi igazolvány (vagy jogosítvány, útlevél, diákigazolvány), TAJ kártya, lakcímkártya!
A Magyar Vöröskereszt – együttműködésben az Országos Vérellátó Szolgálattal – 2006 óta rendezi meg Országos Felsőoktatási Véradóversenyét. A nemes megmérettetésre minden évben közel 40 felsőoktatási intézmény nevez.
Egy véradás három beteg emberen segít, hiszen a teljes vérből három féle vérkészítményt állítanak elő.
http://www.veradas.hu/adj-vert/orszagos-felsooktatasi-veradoverseny
A Vöröskereszt dolgozói és az AMK HÖK várja a HŐS-öket! 🙂
Szakmai gyakorlat a wettzelli geodéziai obszervartóriumban
A wettzelli Geodéziai Obszervatóriumban töltöttem a szakmai gyakorlatomat 2016 nyarán. Azért esett a választás Wettzell-re, mert nagyon érdekesnek tartottam az ottani technológiákat (ringlézer, VLBI, SLR, gravimetria, GNSS permanens állomások, …). Számomra ezek közül kiemelkedett a ringlézer, amin végül is a gyakorlat alatt dolgoztunk a csapattal (Ulrich Schreiber, André Gebauer, Jan Kodet, Anna Dmitrieva). Szerencsére nem egyedül kellett megbirkóznom az újdonságokkal, Anna Dmitrieva Szentpétervárról is ugyanerre az időre ellátogatott az obszervatóriumba. Ő is mérnök, navigáció szakon végzett. Mondanám, hogy vele küzdöttünk meg a napokkal, de mivel hatalmas vendégszeretettel bántak velünk végig, folyamatos témavezetéssel gondoskodtak rólunk, továbbá a feladat is izgalmas volt, küzdelemnek nyoma sem volt.
Első nap körbevezettek minket az obszervatóriumban, mindenki elmondta amit tudni kell a szakterületéről. Izgalmas volt élőben látni azokat a technológiákat, amikről eddig csak képeket láttam.
A munka során nagy türelemmel vezettek be minket a ringlézerek világába. Mialatt ott voltunk, a nyomáskiegyenlítő kamra ki volt nyitva, méréseket végeztünk a G ringlézeren és igyekeztünk fejleszteni a pontosságát. Sok estét a fizikával töltöttem, hogy megértsem, amiket csinálunk, és Anna is sokat segített benne. Felüdülés volt, amikor olyan vizekre eveztünk, amit én is tanultam, mint például a VLBI technológia. Ezeket már én tudtam Annának elmagyarázni.
A müncheni műszaki egyetem nyári egyetemének az obszervatóriumban tartott programjain is részt vettünk, ahol robotot is megtanultunk programozni.
Munka után és hétvégenként volt időnk kirándulni, felfedeztük a környéket, illetve Regensburgot és Münchent is volt szerencsénk meglátogatni.
Számomra annyira érdekes volt a gyakorlat, hogy nem is tűnt munkának. Olyan technológiákat ismerhettem meg illetve műszereket láthattam, és dolgozhattam velük, amelyekkel eddig nem volt lehetőségem. Rengeteget tanultam, és sok nagyszerű embert ismertem meg.
Fodor Csilla
Szakmai gyakorlat a wettzelli geodéziai obszervartóriumban
A wettzelli Geodéziai Obszervatóriumban töltöttem a szakmai gyakorlatomat 2016 nyarán. Azért esett a választás Wettzell-re, mert nagyon érdekesnek tartottam az ottani technológiákat (ringlézer, VLBI, SLR, gravimetria, GNSS permanens állomások, …). Számomra ezek közül kiemelkedett a ringlézer, amin végül is a gyakorlat alatt dolgoztunk a csapattal (Ulrich Schreiber, André Gebauer, Jan Kodet, Anna Dmitrieva). Szerencsére nem egyedül kellett megbirkóznom az újdonságokkal, Anna Dmitrieva Szentpétervárról is ugyanerre az időre ellátogatott az obszervatóriumba. Ő is mérnök, navigáció szakon végzett. Mondanám, hogy vele küzdöttünk meg a napokkal, de mivel hatalmas vendégszeretettel bántak velünk végig, folyamatos témavezetéssel gondoskodtak rólunk, továbbá a feladat is izgalmas volt, küzdelemnek nyoma sem volt.
Első nap körbevezettek minket az obszervatóriumban, mindenki elmondta amit tudni kell a szakterületéről. Izgalmas volt élőben látni azokat a technológiákat, amikről eddig csak képeket láttam.
A munka során nagy türelemmel vezettek be minket a ringlézerek világába. Mialatt ott voltunk, a nyomáskiegyenlítő kamra ki volt nyitva, méréseket végeztünk a G ringlézeren és igyekeztünk fejleszteni a pontosságát. Sok estét a fizikával töltöttem, hogy megértsem, amiket csinálunk, és Anna is sokat segített benne. Felüdülés volt, amikor olyan vizekre eveztünk, amit én is tanultam, mint például a VLBI technológia. Ezeket már én tudtam Annának elmagyarázni.
A müncheni műszaki egyetem nyári egyetemének az obszervatóriumban tartott programjain is részt vettünk, ahol robotot is megtanultunk programozni.
Munka után és hétvégenként volt időnk kirándulni, felfedeztük a környéket, illetve Regensburgot és Münchent is volt szerencsénk meglátogatni.
Számomra annyira érdekes volt a gyakorlat, hogy nem is tűnt munkának. Olyan technológiákat ismerhettem meg illetve műszereket láthattam, és dolgozhattam velük, amelyekkel eddig nem volt lehetőségem. Rengeteget tanultam, és sok nagyszerű embert ismertem meg.
Fodor Csilla
Mentori rendszer egyetemünkön
Az idősebb kollégák még emlékeznek rá, hogy valamikor működött az ún. patronáló tanári rendszer, mely most újra bevezetésre kerül egyetemünkön mentortanári rendszer elnevezéssel. Célja – csakúgy, mint korábban – az elsőévesek segítése, támogatása a középiskolához képest más nehézségekkel, buktatókkal megtűzdelt kezdeti időszak túlélésében.
Ilyen témájú értekezleten vettek részt az egyetem valamennyi karáról azok az oktatók, akik vállalták a mentortanári teendők ellátását. A szeptember 13-án, Budapesten tartott tájékoztatón Dr. Réger Mihály rektori köszöntőjét követően Kártyás Gyula oktatási főigazgató ismertette a mentori rendszer kialakításának célját, a teendők féléves ütemezését, valamint felhívta a figyelmet olyan fontos dolgokra, melyekre fokozottan érdemes odafigyelni elsőéves hallgatóinknak, így a mentoroknak is. (tárgyfelvétel, minimum kredit, kritérium tárgyak…)
Dr. Tóth Péter a Mérnökpedagógiai Központ főigazgatója a mentori tevékenység hatékonyságának lehetőségeit pedagógiai szempontból elemezte.
Végh Norbert tanulmányi osztályvezető előadása első sorban a tanulmányi ügyrendre fókuszált, kiemelve az elsőévesekre vonatkozó rendelkezéseket és azok hatását, következményét a későbbiekben.
Karunkra az ország minden tájáról érkeznek hallgatók. A szakközépiskolából (ma már szakgimnáziumnak nevezzük) és a gimnáziumból érkezők felkészültsége eltérő, így az sem egységes, hogy kinek mi és milyen mértékben jelent nehézséget.
Az Alba Regia Műszaki Kar két intézetében összesen 9 kolléga fog ellátni mentori teendőket. A Geoinformatikai Intézetben: Csabina Zoltánné, Balázsik Valéria, Bekk Tímea és Horoszné Dr. Gulyás Margit; a Mérnöki Intézetben: Galántai Tamás, Hatalyák Dezső, Makó Margit, Nagyné Dr. Hajnal Éva, Tolner Nikoletta és Dr. Varga Valéria fog kiemelten odafigyelni az elsőévesekre.
Hozzájuk lehet fordulni csoportosan és egyénenként is, ha valamilyen tanulmányokkal, hallgatói élettel, de bármi mással kapcsolatos probléma merül fel; ők lehetőségeikhez mérten segítenek, tanácsot adnak. Ebben az életszakaszban a mentális problémák sem ismeretlenek, így, ha kellő bizalom alakul ki a mentorok és hallgatóik között, akár „lelki segélyt” is nyújtanak néhány bíztató mondat formájában.
Reményeink szerint a rendszer működtetésével csökkenteni tudjuk a legnagyobb mértékben első éven jellemző lemorzsolódást, meg tudjuk tartani azokat a hallgatókat, akik a kezdeti sikertelenségek hatására elbizonytalanodnak. A mentorok és támogatott hallgatóik első találkozására a napokban kerül sor, ami a későbbiekben rendszeressé válik majd.
Kollégáimmal együtt várjuk a hozzánk bizalommal fordulókat!
Balázsik Valéria