A nemzetközi kapcsolatépítés a kulcs az oktatói fejlődéshez

Interjú Dr. Udvardy Péterrel,
az Óbudai Egyetem oktatójával
Ha egy oktató belevág az Erasmus+ mobilitásba, annak számos pozitív ha-tása van a hallgatóira, a munkatársaira és az intézmény egészére nézve.

A nemzetközi kapcsolatépítés a kulcs az oktatói fejlődéshez
Interjú Dr. Udvardy Péterrel, az Óbudai Egyetem oktatójával

Ha egy oktató belevág az Erasmus+ mobilitásba, annak számos pozitív hatása van a hallgatóira, a munkatársaira és az intézmény egészére nézve.

Erre jó példa Dr. Udvardy Péter Erasmus+ története is.

Mi motiválta arra, hogy Erasmus+ ösztöndíjra pályázzon?

A legfőbb motiváció a világlátás és az új kapcsolatok kiépítésének lehetősége volt. A 90-es években több hónapot tanulhattam külföldön, az ottani tapasztalataim is ebbe az irányba segítettek. Az előzetes várakozásaim nagy részben teljesültek is, új szakmai és személyes kapcsolatok épültek ki az évek folyamán.

Hol, milyen intézményben töltötte az ösztöndíjas időszakát?

Az elmúlt évek során több intézménnyel is jó kapcsolat épült ki. Bécs, Valencia és Wilhelmshaven mellett fontos szempont volt a környező országok egyetemeivel való kapcsolatépítés, hiszen Kassa, Nagyvárad, Marosvásárhely és Gyulafehérvár is a partnereink között van.

A gyulafehérvári egyetemmel és az ottani kollégákkal kiépített jó viszony segített további partnerekkel is kapcsolatot kialakítani mind a tudományos és oktatási területen, mind a hallgatói szakmai gyakorlatos helyek felkutatásában.

Milyen szakmai munka zajlott az ott töltött időszak alatt? 

Elsősorban oktatási tevékenység zajlott a mobilitások alatt, a másik fő feladat pedig az Óbudai Egyetem és az Alba Regia Műszaki Kar bemutatása, kapcsolatépítés, közös publikációk és programok felépítése volt. A hagyományos mobilitás mellett Blended Intensive Program-ot is szerveztünk, amelynek folytatásai is lesznek a következő két szemeszter során. 

Így nemcsak a saját, hanem a hallgatói mobilitás lehetőségeit is próbáljuk kibővíteni.

Hogyan segíti a kint szerzett tudás az itthoni munkáját?

A mobilitások tapasztalatai beépülnek az itthoni tananyagokba, a hallgatói tanulmányi és szakmai gyakorlatos mobilitási lehetőségek felmérésébe és a partnerintézményekkel közös programok szervezésébe egyaránt. Koordinátorként pedig a kollégák mobilitását tudom támogatni a saját tapasztalataim alapján és a hallgatók segítése is fontos szempont.

Mi volt a legkedvesebb Erasmus+ élménye?

A Kassai Műszaki Egyetemen LEGO robot programozás versenyben az egyetemi hallgatók szinte gyermeki örömmel vettek részt, miközben a programozás során fontos tudásra is szert tettek. Jó volt ezt látni.

Mit üzen az oktató társainak, miért éri meg részt venni egy Erasmus+ mobilitáson?

Aki részt vesz az Erasmus+ mobilitásban, annak a világ megismerése mellett a szakmai kapcsolatai és jó esetben a személyes kapcsolatrendszere szélesedik, a program segíti a tudományos előrehaladását és az oktatói munkáját. Emellett a világ megismerése is nagy kaland!

forrás: erasmusplusz.hu

Mintaprojekt lett az Óbudai Egyetem projektje

Ramirez Sarolta, a Pályázati Iroda munkatársa felkérést kapott a TEMPUS Közalapítványtól, hogy tartson előadást az Egyetem tavaly zárt „Open, online courses to develop social emotional skills” című Erasmus+ projektjének bemutatásáról.

Mintaprojekt lett az Óbudai Egyetem „Open, online courses to develop social emotional skills” című projektje

Ramirez Sarolta, a Pályázati Iroda munkatársa felkérést kapott a TEMPUS Közalapítványtól, hogy tartson előadást az Egyetem tavaly zárt „Open, online courses to develop social emotional skills” című Erasmus+ projektjének bemutatásáról.

A projekt konzorciumi formában valósult meg az Óbudai Egyetem konzorciumvezetésével, Ramirez Sarolta volt a projektmenedzser, szakmai oldalról pedig Dr. Pogátsnik Mónika és Módné Takács Judit dolgoztak benne.

Az Óbudai Egyetem részéről a projekt szakmai megvalósítást az Alba Regia Műszaki Kara végezte a Képes Alapítvány (Magyarország), az MCAST (Málta) és a Vista College (Hollandia) partnerekkel együttműködve. A projektben a partnerek három innovatív, online kurzust (MOOC) hoztak létre, amelyek interaktív tananyagot, feladatokat és tesztekkel lettek kifejlesztve, kifejezetten a társadalmi-érzelmi készségek fejlesztésére.

A Tempus Közalapítvány felkérte Ramirez Saroltát a projekt koordinátorát, hogy 2023. 10. 11-én az „Aktív társadalmi részvétel az Erasmus+ és az Európai Szolidaritási Testület projektekben – A Tempus Közalapítvány szakpolitikai szemináriuma” címmel megrendezésre kerülő eseményén tartson projektbemutatót az egyetem rendkívül sikeres „Open, online courses to develop social emotional skills” projektjéről.

Előadás címe: Jövőbiztos készségek egy változó világban

A szociális-érzelmi készségek megléte egyre fontosabb elvárás a munkaerőpiacon, különösen a folyamatosan változó, egyre személytelenebb, technológiával átalakuló világban. Az OPENSEL projekt keretében magyar, holland és máltai partnerek három Massive Open Online tanfolyamot (MOOC) fejlesztettek ki a felsőoktatásban részt vevő hallgatók számára, amelyek segítségével prezentációs, csapatmunka és stresszkezelési készségeket sajátíthatnak el.

A projekt termékeken keresztül az előadás célja bemutatni az aktív társadalmi részvételt. A fiatalok a megfelelő támogatást, tudást, készségeket elsajátítva a közösség életének egyenrangú alakítói lehetnek, ebben a kidolgozott kurzusok első kézből nyújtanak támogatást.

Forrás: palyazat.uni-obuda.hu

II. „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon”

Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Harman Becker Kft., az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karával együttműködve immáron második alkalommal „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon” megnevezéssel ötlet- és prototípusfejlesztő versenyt szervezett középiskolás diákokból és egyetemistákból álló csapatoknak. A döntőt a Sóstói Stadionban szervezték meg 2023. november 17-18-án, amely 24 órás műszaki kihívás megoldását és a prototípusgyártást foglalta magában. Az eseményt hivatalosan Mészáros Attila Székesfehérvár alpolgármestere, Kis István a Harman Becker Kft ügyvezető igazgatója, Prof. Dr. Györök György az ÓE AMK dékánja nyitotta meg péntek délután.

A csapatok röviden bemutatkoztak a színpadon, majd a Harman Becker Kft részéről Tiszai Tibor folyamatmérnök tartott gondolatébresztő előadást a cég fejlesztési irányairól, Németh Tibor oktatási menedzser pedig ismertette a műszaki kihívást, valamint a feladat megoldásához szükséges technikai információkat.

Az ötlet- és prototípusfejlesztő verseny országos meghirdetésének eredménye látszott a döntőbe jutott csapatok összetételén: 2 fehérvári, 1 pécsi, 1 mohácsi, 1 budapesti, és 1 várpalotai-fehérvári közös középiskolás csapat. Idén először az egyetemi kategóriában is fogadtak nevezőket, amelyből 1 a Pécsi Tudományegyetemről, 1 a Pannon Egyetemről, 1 az ÓE Alba Regia Műszaki Karról, illetve 1 közös csapat a Budapesti Corvinus Egyetem és az Óbudai Egyetem hallgatóival jutott be a döntőbe.

A Sóstói stadionban a középiskolás diákokat és az egyetemistákat egy előkészített alkotói tér várta, ahol a műszaki kihívás leküzdéséhez és a prototípusgyártáshoz rengeteg eszköz volt bekészítve (pl.: 3d nyomtató, laptop, forrasztópáka, elektronikai alkotóelemek, szenzorok stb), de saját eszközöket is hozhattak magukkal, s használhatták a helyszínen. A mentorcsapat („Bölcsek Tanácsa”: a Harman Becker Kft mérnökeiből) 24 órán keresztül állt rendelkezésre, akiktől szakmai támogatást lehetett kérni egy-egy elakadásnál, de a csapatoknak alapvetően önállóan kellett megoldaniuk a problémát. A döntő ideje alatt korlátlan étkezés és italfogyasztás és pihenősarok biztosítva volt a versenyzőknek.

Szombat délelőtt 10.30 órakor kezdődött el a verseny „pitch” szakasza, amikor a csapatok bemutatták fejlesztéseiket a zsűrinek egy rövid prezentációval. Minden csapat beszélt arról, hogy a műszaki kihívás megoldására milyen koncepciót alkotott, illetve bemutatta a megálmodott „termék” prototípusát is működés közben.

A „proof of concept” szakaszát lezárva a zsűri elismerően nyilatkozott a csapatok előadásairól, kiemelték, hogy a 24 órás verseny fáradtságát legyűrve, minden résztvevő jól teljesített és büszke lehet magára, az elért eredményre.
Az értékelő bizottságban helyet kapott Kis István a Harman-Becker Kft ügyvezető igazgatója, Németh Tibor a Harman-Becker Kft oktatási menedzsere, Farkas Roland az Óbudai Egyetem és a Harman Becker Kft. duális hallgatója, Prof. Dr. Györök György az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar dékánja, Mészáros Attila Székesfehérvár alpolgármestere, Szántó Károly az Obuda Uni Venture Capital Zrt, Venture Studio igazgatója.

A verseny végeredménye:

Középiskolai kategóriában:

    1. Palotai motoroSOKK – Veszprémi SZC Öveges József Technikum és Kollégium
      valamint a Székesfehérvár SZC Széchenyi István Műszaki Technikum közös csapata
    2. Robbiners – Budapesti Gépészeti SZC Mechatronikai Technikum
    3. Sárgák – Baranya Megyei SZC Zipernowsky Károly Műszaki Technikum
    4. Next Generation (NG) – Baranya Megyei SZC Mohácsi Radnóti Miklós Technikum és Szakképző Iskola
    5. Mikrobi – Székesfehérvári SZC Széchenyi István Műszaki Technikum
    6. New World – Székesfehérvári SzC Hunyadi Műszaki Technikum

Egyetemi kategóriában:

    1. AMKoffe – Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar
    2. Hackoffein – Pécsi Tudományegyetem
    3. FDMG – a Budapesti Corvinus Egyetem és az Óbudai Egyetem közös csapata
    4. JBL Miklós – Pannon Egyetem

Az eredményhirdetéssel párhuzamosan megadták a csapatoknak, hogy mennyi Harman dollárt szereztek a fejlesztő munkájuk révén.
A virtuális bankókat a rendezvénytérben elhelyezett Harman prémium audio eszközökre tudták beváltani a résztvevők.

A Harman Becker Kft. részéről Preiszler Erzsébet cégvezető és Árki Hajnalka senior HR igazgató adta át az ajándékokat.

Az első helyezett középiskolai és egyetemi csapat az értékes ajándékok mellett egy élménnyel is gazdagodik majd, hiszen ők egy exkluzív gyárlátogatást is kaptak díjazásként a Harman Becker Kft. magyarországi gyárába.

Az este folyamán a hackathon minden szervezője és részvevője jelesre vizsgázott együttműködésből, csapatmunkából, illetve alkalmazkodóképességéből is.

Bővebben a versenyről információ a hivatalos oldalakon található:

AIS 2023 konferencia

A XVIII. AIS konferenciát Prof. Dr. Györök György dékán és Prof. Dr. Simon Gyula a tudományos irányítóbizottság elnöke nyitotta meg. Az ÓE AMK által szervezett alkalmazott informatikai nemzetközi szimpózium célja, hogy az egyetemi kollégák és a hallgatók multinacionális környezetben ismertethessék kutatási eredményeiket és újabb tudományos kapcsolatokat alakíthassanak ki a résztvevőkkel. A konferencia jellegzetessége, hogy multidiszciplináris fórumként rendkívül színes és változatos témákkal mutatja be a műszaki, gazdasági, agrár műszaki, informatikai, mérnökpedagógiai kutatások és az oktatás területén elért eredményeket.

A megnyitót követően Dr. Vakulya Gergely egyetemi docens „New results in the field of indoor and outdoor localization” címmel és Darya Alontseva professzor „Development of new control algorithms for a robotic manipulator for microplasma spraying of medical implant coatings” címmel tartott plenáris előadást. A plenáris előadásokat követően három szekcióban folytatódtak az előadások: 1. Industrial and Embedded Systems, 2. Applied Informatics, 3. Geodesy and Geoinformatics. A konferencián lehetőség volt poszterrel is megjeleníteni a tudományos eredményeket.

2023. őszi TDK Konferencia

Gépi tanulás, UAV-k, robotautó – Szemezgetés az 58. Tudományos Diákköri Konferenciáról

2023. november 15-én, igazi őszi délután Dr. Tóth Zoltán az Alba Regia Műszaki Kar TDK bizottságának alelnöke nyitotta meg az 58. Tudományos Diákköri Konferencia Ifjúsági, valamint a Geoinformatikai és Műszaki Szekcióját a Science Park C1 épületében. Megnyitó gondolataiban kiemelte, hogy a kezdeti tudományos lépések megtételének színtere a konferencia, amely támogatja a felsőoktatási tudományos utánpótlás nevelést, hozzájárul a felsőoktatás színvonalának emeléséhez, valamint teret enged azoknak az innovatív hallgatói ötleteknek, projekteknek, amely területek kutatása napjainkban szakmai érdeklődésre tarthat számot. A tehetséggondozás egyik alapvető fórumáról van szó, amelyen az egyetemi hallgatók mellett több középiskolás diák is bemutathatta munkáját az ifjúsági szekcióban.

A középiskolás diákok négy ifjúsági TDK dolgozattal neveztek az Alba Regia Műszaki Karon megtartott konferenciára, a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Széchenyi Műszaki Technikumból, valamint az SzC Jáky József Technikumból:

  • A valós idejű térképezés Raspberry PI Pico W segítségével (SzC Széchenyi Műszaki Technikum tanulói: Tóth Kartal, Elekes Péter László);
  • Szenzoroktól a webig (SzC Széchenyi Műszaki Technikum tanulói: Elekes Péter László, Kiss Boldizsár, Kókány Fanni): Raspberry PI Pico W adatgyűjtés és továbbítás;
  • Ultrahangos távolságmérő robot (SzC Széchenyi Műszaki Technikum tanulói: Szegvári Bence, Kókány Balázs, Balogh Máté Zsolt, Csibrik Gergő Tamás, Negyela Gergő);
  • Légirégészeti feltárás a Sárbogárdi Bolondváron (SzC Jáky József Technikum tanulója: Piller Nikolett).

A Műszaki és Geoinformatikai Szekcióban hat TDK dolgozatot mutattak be az egyetemi hallgatók:

  • Pénzügyi személyiségalapú banki applikáció fejlesztése (ÓE AMK: Kiss Patrik Balázs);
  • Állásleírások automatikus osztályozása szabály alapú és gépi tanulási módszerekkel (ÓE AMK: Szilágyi Benjamin);
  • UAV-K Mezőgazdasági célú alkalmazása (ÓE AMK: Hauber Roland Péter);
  • Nyomdetektorok automatizált vizsgálata elektronikai hulladékból (ÓE AMK: Kovács Bence);
  • Korszerű adatnyerési technológiák vízügyi alkalmazási lehetőségei (ÓE AMK: Mudri Alexandra);
  • Fotópontfelhő előállítása 360°-os panoráma fényképek alapján (ÓE AMK: Balaton Regina Hanna).

A zárszóban Nagyné Dr. habil. Hajnal Éva kutatási dékánhelyettes megköszönte a nevezett pályaműveket, a felkészítő tanárok, a konzulensek és a bírálóbizottságok munkáját. Felhívta a figyelmet, a tudományos kutatás napjainkban betöltött szerepére, illetve az alkalmazott kutatások fontosságára.

image2

TDK 2023. ősz – Program

Az Óbudai Egyetem Tudományos Diákköri Tanácsa novemberben szervezi meg őszi Tudományos Diákköri Konferenciáját.

Az 58. Tudományos Diákköri Konferenciát
2023. november 15-én (szerdán) tartjuk.

58. Tudományos Diákköri Konferencia
Geoinformatikai és Műszaki szekció

2023. november 15. 1400
Székesfehérvár, Budai út 43. C1 épület
Nagyelőadó

Ifjúsági szekció

Bírálóbizottság:
Elnök:   Dr. Udvardy Péter, egyetemi docens
Tagok:   Dr. Vakulya Gergely, egyetemi docens,
               Dr. Beszédes Bertalan, adjunktus

1400     Ünnepélyes megnyitó
             Dr. Tóth Zoltán, egyetemi docens, Alba Regia Műszaki Kar TDT bizottság

1415     Tóth Kartal, Elekes Péter László
             VALÓS IDEJŰ TÉRKÉPEZÉS RASPBERRY PI PICO W SEGÍTSÉGÉVEL
             Konzulensek: Elekes Péter, ügyvezető igazgató Bartos Ediboglu Gaye, tudományos segédmunkatárs

1430     Elekes Péter László, Kiss Boldizsár, Kókány Fanni
             SZENZOROKTÓL A WEBIG: RASPBERRY PI PICO W ADATGYŰJTÉS ÉS TOVÁBBÍTÁS
             Konzulensek: Elekes Péter, ügyvezető igazgató Bartos Ediboglu Gaye, tudományos segédmunkatárs

1445     Szegvári Bence, Kókány Balázs, Balogh Máté Zsolt, Csibrik Gergő Tamás, Negyela Gergő
             ULTRAHANGOS TÁVOLSÁGMÉRŐ ROBOT: SEBESSÉGFIGYELŐ ÉS SZERVÓ VEZÉRLŐ EGYSÉGEK, 3D NYOMTATOTT KIALAKÍTÁSSAL
             Konzulensek: Elekes Péter, ügyvezető igazgató Bartos Ediboglu Gaye, tudományos segédmunkatárs

1500     Piller Nikolett
             LÉGIRÉGÉSZETI FELTÁRÁS A SÁRBOGÁRDI BOLONDVÁRON
             Konzulens: Koseczky Ádám, középiskolai tanár

1515     Szünet

Műszaki és geoinformatikai szekció

Bírálóbizottság:
Elnök:   Prof. Dr. Simon Gyula, egyetemi tanár
Tagok:  Verőné  Dr. Wojtaszek Malgorzata, egyetemi docens
Dr. Tarsoly Péter, adjunktus

1545     Kiss Patrik Balázs
             PÉNZÜGYI SZEMÉLYISÉGALAPÚ BANKI APPLIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE
             Konzulens: Takács Éva, mestertanár

1600     Szilágyi Benjamin
             ÁLLÁSLEÍRÁSOK AUTOMATIKUS OSZTÁLYOZÁSA SZABÁLY ALAPÚ ÉS GÉPI TANULÁSI MÓDSZEREKKEL
             Konzulens: Piglerné Dr. habil Lakner Rozália, egyetemi docens

1615     Hauber Roland Péter
             UAV-K MEZŐGAZDASÁGI CÉLÚ ALKALMAZÁSA
             Konzulens: Balázsik Valéria, címzetes egyetemi docens

1630     Kovács Bence
             NYOMDETEKTOROK AUTOMATIZÁLT VIZSGÁLATA ELEKTRONIKAI HULLADÉKBÓL
             Konzulens: Sajó-Bohus László, óraadó

1645     Mudri Alexandra
             KORSZERŰ ADATNYERÉSI TECHNOLÓGIÁK VÍZÜGYI ALKALMAZÁSI LEHETŐSÉGEI
             Konzulens: Balázsik Valéria, címzetes egyetemi docens

1700    Balaton Regina Hanna
            FOTÓPONTFELHŐ ELŐÁLLÍTÁSA 360°-OS PANORÁMA FÉNYKÉPEK ALAPJÁN
            Konzulensek: Dr. Tóth Zoltán, egyetemi docens László Gergely, tanársegéd

1715     Zárszó
             Nagyné Dr. Hajnal Éva, ÓE Alba Regia Műszaki Kar, kutatási dékánhelyettes

A XXXVII. Országos Tudományos Diákköri Konferenciára 2025 tavaszán kerül majd sor,
amelyen a 2023. és 2024. évi tavaszi és őszi TDK konferencián nevezésre javasolt dolgozatok vehetnek részt.

Székesfehérvár, 2023. november 10.

                         Dr. Vámossy Zoltán                                                               Nagyné Dr. Hajnal Éva
                                 ETDT elnök                                                                            AMK TDT elnök
         vamossy.zoltan[at]nik.uni-obuda.hu                                         hajnal.eva[at]amk.uni-obuda.hu

 

Együttműködés a kajak-kenu sportág erősítéséért

Közösen dolgozik kajak-kenu sportág sikerérét, valamint az Óbudai Egyetem sportolási lehetőségeinek bővítéséért a Kovács Katalin Nemzeti Kajak-Kenu Akadémia Alapítvány és az Óbudai Egyetem. Erről írt alá együttműködési megállapodást november 7-én a székesfehérvári Városházán Kovács Katalin, az akadémiát fenntartó alapítvány kuratóriumi elnöke és Prof. Dr. Kovács Levente rektor. Az eseményen részt vett Székesfehérvár polgármestere, Dr. Cser-Palkovics András, a Rudolf Kalman Óbudai Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke.

Óbudai Egyetemnek évek óta kiemelt célja a sport, a sportos életmód támogatása – hangsúlyozta Prof. Dr. Kovács Levente kiemelve, hogy keresik a lehetőséget az együttműködésre a sportági szervezetekkel, akadémiákkal. Elmondta: az intézmény 12 ezer hallgatója között jelenleg is sok a sportoló, ezért évekkel ezelőtt élsportolói programot vezettek be és a tömegsportokat is támogatják.

Három éve Sukorón kezdte meg működését az ország első, államilag támogatott kajak-kenu akadémiája, a Kovács Katalin Nemzeti Kajak-Kenu Akadémia. A háromszoros olimpiai bajnok, Kovács Katalin olyan egyedülálló akadémiát álmodott meg, amely hosszú távon is kiemelkedő utánpótlásműhelye lehet a kajak-kenunak. Ennek érdekében épül Sukorón sportkomplexum és módszertani központ.

A most aláírt megállapodásnak köszönhetően a hallgatók többek között egyéni tanulmányi rend kialakítására kapnak lehetőséget, valamint az edzőtáborokra és versenyekre is rugalmasan utazhatnak.

Kovács Katalin elmondta, hogy igyekeznek minden elvárásnak megfelelni, és az akadémia az oktatás minden területén jelen szeretne lenni. „Valljuk, hogy az a hallgató tud jól teljesíteni az iskolapadban, aki mellette rendszeresen sportol. A sport és a tudomány elválaszthatatlan egymástól, a sporttudomány pedig nagy mértékben tudja segíteni az akadémia, valamint a sportág eredményességét” – emelte ki Kovács Katalin.

Dr. Cser-Palkovics András örömtelinek nevezte, hogy a Kovács Katalin Nemzeti Kajak-Kenu Akadémia több székesfehérvári intézménnyel együttműködve lesznek aktív részesei a város sportéletének. Székesfehérvár számára nagyon fontos partnerek együttműködése vált hivatalossá.

Alumni Bekk Tímea

Interjú Bekk Tímeával (földmérő mérnök)

„A diákéletet szerettem a legjobban. Nagyon jó közösségünk volt, mindig számíthattunk egymásra.” Interjú Bekk Tímeával, a Geoinformatikai Intézet mestertanárával (Az alumni interjú-sorozat tizennegyedik része)

„A diákéletet szerettem a legjobban. Nagyon jó közösségünk volt, mindig számíthattunk egymásra.”
Interjú Bekk Tímeával, a Geoinformatikai Intézet mestertanárával
(Az alumni interjúsorozat tizennegyedik része)

1. Mi volt a motivációja, amikor egyetemünket, vagy annak jogelőd intézményeit választotta?

Korábbi tanulmányaimat Szombathelyen a Szombathelyi Élelmiszeripari és Földmérési Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium, Földmérő szakon végeztem. Tetszett a földmérés, szerettem volna tovább tanulni, voltam nyílt napon az akkori főiskolán, nagyon tetszett, találkoztam régi ismerősökkel és nagyon jó dolgokat meséltek az oktatatásról és a hallgatói életről is.

2. Pontosan melyik jogelődintézményünkben végzett? Melyik szakon (szakokon) szerzett oklevelet?

  • Nyugat-magyarországi Egyetem Geoinformatikai Főiskolai Kar, földmérő mérnök (BSc), 2006
  • Nyugat-Magyarországi Egyetem Geoinformatikai Kar, Építési geodézia szakmérnök, 2010
  • Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar, Szervezetfejlesztő tréner, 2023
  • Co-Create Coach Camp – Coach 2023

3. Volt-e olyan tanára, akire felnézett? Milyen üzenettel/szemlélettel/tudással lett gazdagabb általa?

Minden tanáromtól tanultam valamit! Mindenki maximális szakmai tudással rendelkezett és igyekeztek belőlünk hallgatókból is kihozni a maximumot, meglátni bennünk az értéket.

4. Fel tudja eleveníteni első emlékét az egyetemmel kapcsolatban?

Az első élményem a hagyományőrzéshez kapcsolódik. A harmadévesek felkaroltak minket és megmutatták hova érdemes menni a városba, hol vannak jó szórakozóhelyek. Nagyon sokat segítettek, hogy könnyen beilleszkedjünk a Geo-s közösségbe. A tanszékekre mindig jó szívvel emlékszem vissza. És nem maradhat el a híres TBC sem ߘꠔáncos- Baboss – Csabina, Geodézia, Geometria és Matematika.

5. Kapott-e az intézménytől életre szóló útravalót?

Életszemléletet kaptam, és barátokat, akik a mai napig az életem részei.

6. A tanulás mellett jutott idő a szórakozásra is? Milyenek voltak az egyetemi diákévek?

Megfelelő időbeosztással jutott idő a szórakozásra is a tanulás mellett. Fontos szerepet játszott az egyetemi évek alatt a selmeci hagyományok. Valéta bizottsági tagként szerveztük a balekoktatásokat, a szakesteket. Szerda esténként pedig a városi élet várt minket. Tanulás során is nagyon jó csoportok alakultak ki. Egymást segítve készítettük a leadandókat és beszéltük át zh előtt a tananyagot.

7. Meg tudja fogalmazni, mi volt az, amit a leginkább szeretett az egyetemben?

A diákéletet szerettem a legjobban. Nagyon jó közösségünk volt, mindig számíthattunk egymásra. Nagyon jók voltak a terepgyakorlatok is, külön kiemelném a sukorói egy hetes mérőtábort.

8. Milyen lehetőséget lát napjaink felsőoktatásában?

A mai felsőoktatás, főleg a Covid után nagyon átalakult, sokkal több digitális módszerrel ismerkedtünk meg, mint korábban. A fejlődés lehetőségét látom a felsőoktatásban. Jó kapcsolatokat lehet kialakítani, melyekkel a későbbiekben jól lehet együtt működni.

9. Lenne tanácsa a mai ifjúságnak, hogyan válasszanak egyetemet/karriert maguknak?

Mindenképpen olyan úton induljanak el, melyet szívvel-lélekkel tudnak csinálni és szeretnek. A legjobb, mikor a munka egyben az ember hobbija is.

10. Felidézné egy emlékezetes pillanatát, ami az egyetemünkhöz köti?

A Valétálás, ami elsőre eszembe jut. A mai napig kiráz a hideg, mikor visszagondolok, hogy fáklyával a kezünkben, selmeci nótákat énekelve végig vonultunk a városon. Az ablakokban mécsesek égtek, ezzel kifejezve az ott lakók tiszteletét.

11. A munkahelyén mennyiben tudja hasznosítani az intézményünkben tanultakat?

Teljes mértékben.

12. Gyerekkorában is már ezzel a szakmával akart foglalkozni, vagy más „karrierálma” is volt?

Más álmom is volt egész kiskoromban, mint a földmérés, de visszatekintve, nagyon örülök, hogy ezen az úton indultam el.

13. Diplomával a kezében mi volt az első pár lépés, amit megtett a karrierje előmozdítása érdekében?

Első munkahely egy mérnökgeodéziai cégnél volt. Sokat jártam terepre, főleg nagyobb építkezési beruházásokra, ahol sokat tanultam.

14. Volt támogatója, aki segítette a karrierje kezdetén?

Igen, Müller Róbert főnököm nagyon sokat segített a terepi részen, Nagy Andrea kolléganőm pedig az irodai munkákban segített nagyon sokat.

ÓE AMK Budai út F épület 1

Online nyílt nap – Mesterképzések

November 6-án 17 órakor online nyílt napot tartunk a mesterképzéseinkről. A keresztfélévben (2024. februárban) induló mesterképzéseinkre (Mechatro-nikai mérnök, Mérnökinformatikus, Sportközgazdász) 2023. november 15-ig lehet jelentkezni.

November 6-án 17 órakor online nyílt napot tartunk a mesterképzéseinkről.

A keresztfélévben (2024. februárban) induló mesterképzéseinkre (Mechatronikai mérnök, Mérnökinformatikus, Sportközgazdász) 2023. november 15-ig lehet jelentkezni.

A 2024. szeptemberében induló képzéseinkre (Geoinformatika, Mechatronikai mérnök, Mérnökinformatikus, Sportközgazdász) 2024. február 15-ig lehet a felvi.hu oldalon jelentkezni.

Az eseményre az alábbi linken lehet csatlakozni:
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZGQ1NTIzNWMtNjk5My00NWY3LTgyZWMtYTQ5N2FkZGZlMmRi%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%221d6a56fa-705a-4bbc-8004-67a21d5e9b97%22%2c%22Oid%22%3a%222fe485a7-358a-41fc-a24e-8eec8405fe34%22%7d