2014. július 1-je óta van jelen az Óbudai Egyetem Székesfehérváron

Az elmúlt évtized tartalmas és intenzív munkájának köszönhetően az Alba Regia Kar neve mára eggyé vált a minőségi műszaki felsőoktatással – fogalmazott Prof. Dr. Kovács Levente az alapítástól eltelt időszakot felidéző szimpóziumon június 27-én. Ezen a jubileumon egyszerre ünnepelhetjük az erős ipari kapcsolatokra épülő hagyományt és a fiatalságban rejlő dinamizmust – fogalmazott a rektor, aki Dr. Cser-Palkovics András polgármesternek és Prof. Dr. Györök György dékánnak és kollégáinak külön is köszönetet mondott.

A jubileumi évfordulót szimpóziummal ünnepelték: köszöntőkkel, előadásokkal és kerekasztal-beszélgetéssel idézték fel az elmúlt évtized történéseit és a jövő fejlesztési lehetőségeit. Kettő – közel fél-fél évszázados szakmai múlttal rendelkező – felsőoktatási képzéseket folytató székesfehérvári intézmény, a Geoinformatikai Kar és az Alba Regia Egyetemi Központ szervezet összevonásával jött létre az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar 2014. július 1-jén.

A székesfehérvári Mercure Hotel Magyar Királyban rendezett ünnepségen Dr. Cser-Palkovics András polgármester köszöntötte a megjelenteket kifejtve, hogy a felsőoktatás fejlesztése nélkül nincs jövő. Ehhez viszont olyan partnerre volt szükség, amely a műszaki, gazdasági és az ehhez kapcsolódó területeken képes és kész fejlődni, a legkorszerűbb technikai tudást úgy átadni, hogy közben egyensúlyban legyen a diákokat szolgáló elméleti és gyakorlati oktatás – utalt az Óbudai Egyetemmel való együttműködésre a városvezető.

A polgármester köszöntetet mondott az Óbudai Egyetemnek, hogy hitt ebben a városban, az itt dolgozó tudósokban, szakemberekben, abban, hogy egy új kar indításával a fejlődés egy magasabb szintjére tudunk közösen lépni. A jövőt illetően szólt azokról a közösen megvalósítandó tervekről, amelyek évtizedekre meghatározzák majd a felsőoktatást, így az Óbudai Egyetem és a fehérvári vállalati kultúra fejlődését is. Dr. Cser-Palkovics András díszoklevéllel köszöntötte a jubiláló intézményt, amelyet Prof. Dr. Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora és Prof. Dr. Györök György, az ÓE Alba Regia Kar dékánja vett át.

Üdvözlő beszédében az egyik legsikeresebb karnak, a gyakorlatorientált képzés zászlóshajójának nevezte az Óbudai Egyetem egyetlen vidéki fakultását Prof. Dr. Kovács Levente. A rektor az AMK alapítását és történetét összefoglalva a duális képzésre az egyik legnagyobb sikerként hivatkozott. A 2015-ben 19 diák kezdte meg tanulmányait és nyolc cég, valamint Székesfehérvár Önkormányzata biztosította a gyakorlati oktatás helyszínét. 2024 januárjáig közel 200 duális oklevelet adtak át. A folyamatosan bővülő alapképzés mellett elindultak a mesterképzések is ebben a rendszerben, ennek köszönhetően egyre többen választják a fehérvári campust.

Prof. Dr. Rudas Imre rector emeritus üdvözlő gondolatait Prof. Dr. Györök György tolmácsolta, majd a székesfehérvári műszaki felsőoktatás elmúlt 10 évéről szólva megerősítette: az egyetem, az önkormányzat és a helyi gazdasági szervezetek tíz éve közösen dolgoznak azon, hogy megerősítsék, fejlesszék a műszaki képzést, és helyben biztosítsák a cégeknek a munkaerő-utánpótlást.

Öt éve végeztek az első olyan mérnökinformatikai hallgatók, akik duális képzésben vettek részt – hangsúlyozta előadásában Dr. Pogátsnik Monika oktatási dékánhelyettes, a Duális Képzési Iroda igazgatója. Ma pedig már a fehérvári cégek munkatársaiként ők vezetik be a jelenlegi hallgatókat a munka világába. Az egyetemi kar vállalati partnereivel már 455 duális szakmai gyakorlati helyet kínál a térségben a fiatalok számára, megteremtve ezzel a tudatos karrierépítés lehetőségét. A gazdasági szereplők részéről a duális képzésben való részvételről, annak előnyeiről, feladatairól Presszer Péter, a Kyndryl Hungary Kft. alelnöke tartott előadást.

A köszöntőket és előadásokat követően Prof. Dr. Kovács Levente díszoklevéllel ismerte el az az AMK alapításában, fejlesztésében és támogatásában végzett munkát Dr. Cser-Palkovics András polgármesternek, Dr. Mélykúti Gábor dékánnak, Prof. Dr. Györök György dékánnak, Dr. Busics György dékánnak, Dr. Engler Péter oktatási dékánhelyettesnek, Dr. Seebauer Márta oktatási dékánhelyettesnek, Prof. Dr. Rudas Imre rektor emeritus-nak és Mészáros Attila alpolgármesternek. Végül munkája elismeréseként „Tiszteletbeli műszaki” címet adott át Prof. Dr. Kovács Levente rektor és Prof. Dr. Györök György dékán dr. Cser-Palkovics András polgármesternek.

A jubileumi szimpózium ezt követően a „Merre tovább Alba Regia Műszaki Kar? Az együttműködések fontossága a gazdasági, társadalmi szereplőkkel” megnevezésű kerekasztal-beszélgetéssel folytatódott, amelynek résztvevői, Mészáros Attila alpolgármester, Prof. Dr. Kovács Levente rektor, Prof. Dr. Györök György dékán, Németh Tibor oktatási menedzser (Harman Becker Kft.) és Dr. Márkus Zsolt (Kyndryl Hungary Kft.) osztották meg gondolataikat, elképzeléseiket a hallgatósággal.

Forrás: szekesfehervar.hu

Munkavédelem a robotika világában

EU-OSHA KONFERENCIA – Székesfehérvár, 2024. június 13.

„Munkavédelem a robotika világában”

A konferencia témája a jelenleg zajló „Munkavédelem a digitalizált világban” című EU-OSHA kampányhoz kapcsolódott. Helyszín az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kara székesfehérvári kampusza volt, ahol az elméleti ismeretek átadásán túlmenően lehetősége nyílt a résztvevőknek az egyetem oktatásra használt robotlaborjait is meglátogatni.

A megnyitót Nesztinger Péter a Nemzetgazdasági Minisztérium Munkavédelmi Irányítási Főosztályának főosztályvezetője tartotta. Kitért arra, a munkavédelem szempontjából mennyire fontos már a tervezésnél is figyelemmel lenni a munkavállalók megfelelő védelmére. (Automata gépekkel és robotokkal történt munkabalesetek az elmúlt 10 évben /2014-2023/)

Lőrik Tamás az EU-OSHA Nemzeti Fókuszpontjának vezetője előadásában bemutatta a 2023-25. évi EU-OSHA Munkavédelem a digitalizált világban című kampányát. Ismertette a kampányt megelőző felmérések eredményeit, a kampány célját, eszközeit és kiemelt területeit, végül részletesen beszélt a kampány jelenleg aktuális második kiemelt területéről, a „Feladatok automatizálásá” -ról, valamint az automatizálás munkavédelmet érintő hatásairól. (Lőrik Tamás prezentációja)

Dr. Széll Károly, az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karának docense bemutatta a kar képzési rendszerét, az oktatást segítő, stratégiai együttműködő és a duális képzésben részt vevő élvonalbeli vállalkozások támogatásával megvalósuló munkájukat, valamint a Székesfehérvári Tudományos és Innovációs Park tevékenységét. (Dr. Széll Károly prezentációja)

A konferencia résztvevői ezután látogatást tettek a VR/AR laborban, ahol mindenkinek lehetősége nyílt olyan szemüvegek kipróbálására, amellyel virtuális sétát tehetünk egy bedigitalizált vagy megszerkesztett térben. A bemutatón a Mars felületén tehettünk sétát vagy felülhettünk egy hullámvasútra, de alkalmas a rendszer pl. egy munkáltató területének a virtuális bejárására is.
A Robottechnológiai központban egy 3 egységes automata szerelősor irányításának feladatával szembesültek a résztvevők, mobiltelefonjukra letöltött applikáció alkalmazásával irányíthatták illetve programozhatták a részegységek, alkatrész adagolók vagy éppen az anyagtovábbító robot mozgását. Ezen felül néhány másik, az ipari gyakorlatból ismert robot működését és biztonsági rendszereik felépítését is megismerhették a látogatók.

A rendezvényt Nesztinger Péter főosztályvezető zárta. Kiemelte, hogy a robottechnika fejlődésével a védelmi intézkedések is egyre magasabb szinten vannak és kedvező, ha a fiatal mérnökök már mindezek ismeretében kerülnek a munka világába. 

Képek a rendezvényről:

forrás: https://mvff.munka.hu/#/20240702_mv_munkavedelem_a_robotika_vilagaban

Interjú Listár Zoltánnal (műszaki menedzser)

„Az oktatás nagyon gyakorlatorientált volt, szakmai szempontból a mai napig tudok alapozni az itt elsajátított pénzügyi és menedzsment ismeretekre.”

Interjú Listár Zoltánnal (műszaki menedzser, BMW)
(Az alumni interjúsorozat tizenkilencedik része.)

  • Melyik cégnél és milyen pozícióban dolgozik?

Jelenleg Münchenben dolgozom a BMW-nél, ahol egy új gyártócsarnok készletgazdálkodási rendszerét tervezem és kivitelezem.

  • Mi volt a motivációja, amikor egyetemünket, vagy annak jogelőd intézményeit választotta?

A Budapesti Műszaki Főiskola előtt próbálkoztam másik egyetemen más szakkal, de nem találtam meg a számításomat. Az Alba Regia Egyetemi Központban (AREK) megtetszett a műszaki menedzser szak, mert ötvözte a gazdasági és a műszaki ismereteket.

  • Pontosan melyik jogelődintézményünkben végzett? Melyik szakon (szakokon) szerzett oklevelet?

Még a Budapesti Műszaki Főiskolán kezdtem, de már az Óbudai Egyetem műszaki menedzser szakán végeztem 2012-ben. 2011-ben Erasmus ösztöndíjjal kerültem a Wildaui Főiskolára, ahol egy gyakorlati félévet is elvégeztem. Akkoriban nagyon szoros volt az együttműködés az AREK és a Wildaui Főiskola között. Minden évben érkeztek onnan vendégtanárok, Prof. Michael Hendrix, Prof. Ulrike Tippe, aki most a Wildaui Főiskola rektora, Prof. Thomas Biermann és Prof. Thomas Forster. A BSc szak elvégzése után visszamentem Wildauba, és 2012-14 között elvégeztem az angol nyelvű European management mesterképzési szakot. Érdekes dolog, hogy onnan viszont Litvániába mentem egy Erasmus félévre.

  • Volt-e olyan tanára, akire felnézett? Milyen üzenettel/szemlélettel/tudással lett gazdagabb általa?

Nagyon sok jó tanárunk volt, de akit kiemelnék dr. Varga Valéria tanárnő, aki a Pénzügyeket és a Vállalatgazdaságtant tanította és Fejes Gábor tanár urat, akitől vállalkozói ismereteket tanultunk.

  • Fel tudja eleveníteni első emlékét az egyetemmel kapcsolatban?

Gólyatábor, az szenzációs volt, utána nagyon tetszett az Intézet családias hangulata. A tankörünk nagyon összetartó csapat volt.

  • Kapott-e az intézménytől életre szóló útravalót?

Igen, mindamellett, hogy az intézmény hallgatóbarát, a mindennapokban tanáraink megkövetelték tőlünk a fegyelmezettséget, a színvonalat és a határidők betartását. Az oktatás nagyon gyakorlatorientált volt, szakmai szempontból a mai napig tudok alapozni az itt elsajátított pénzügyi és menedzsment ismeretekre.

  • A tanulás mellett jutott idő a szórakozásra is? Milyenek voltak az egyetemi diákévek?

A HÖK Cservencsik Sanyi vezetésével nagyon jól működött. Voltak bulik és szakestek, nagyon jó volt a diákélet.

  • Meg tudja fogalmazni, mi volt az, amit a leginkább szeretett az egyetemben?

Leginkább az összetartó közösség. Odafigyeltünk egymásra, segítettük egymást a tanulásban. Nem volt jellemző a lemorzsolódás.

  • Milyen lehetőséget lát napjaink felsőoktatásában?

Saját tapasztalatom és eddigi karrierem alapján nagyon fontosnak tartom a nemzetköziesítést. A globalizáció folytatódik, nyitottnak kell lenni az új technológiák felé. Fontosnak tartom a nemzetközi tapasztalatok szerzését. Németországi felsőoktatás előnye, hogy ott ingyenes a felsőoktatás.

  • Lenne tanácsa a mai ifjúságnak, hogyan válasszanak egyetemet/karriert maguknak?

Meg kell keresni a motiváló tényezőket, ami örömet okoz az életben.

  • Felidézné egy emlékezetes pillanatát, ami az egyetemünkhöz köti?

Számomra a diplomaátadó ünnepség, nagyon megható volt.

  • A munkahelyén mennyiben tudja hasznosítani az intézményünkben tanultakat?

Az Egyetemen megszerzett elméleti alapok nagyon jók és fontosak. Erre lehetett építeni utána a gyakorlati tapasztalatokat. A világ azonban folyamatosan és nagyon gyorsan változik, így szükség van az álladó tanulásra. Külön kiemelném a nyelvtanulás jelentőségét. Az én esetemben is nagyon hasznos volt, hogy németen kívül jó angol nyelvtudással vágtam neki a világnak.

  • Gyerekkorában is már ezzel a szakmával akart foglalkozni, vagy más „karrierálma” is volt?

Először az informatika érdekelt, de utána elmentem a logisztika irányába.

  • Diplomával a kezében mi volt az első pár lépés, amit megtett a karrierje előmozdítása érdekében?

A mesterképzés elvégzése után 2015-16 között egy gyakornoki programban vettem részt a Schnellecke Logistic AG-nál nemzetközi logisztika területen. Ezalatt dolgoztam VW-nél Lipcsében és Drezdában, valamint Dél-Afrikában, utána pedig Wolfsburgban. Ezután a BMW-nél helyezkedtem el Münchenben logisztikai tanácsadóként. 2017-2022 között Kínában, Shenyang városában dolgoztam a BMW gyárban. 2022-ben visszatértem Németországba, mert a BMW Lipcsében elkezdte az elektromos autók gyártását. Itt készletgazdálkodással és raktározással foglalkoztam. 2023 óta Münchenben dolgozom szintén a BMW-nél.

  • Volt támogatója, aki segítette a karrierje kezdetén?

Ungvári László professzor úr, a Wildaui Főiskola akkori rektora nagyon sokat segített, különösen az első munkahelyem kiválasztásában. A mai napig tartjuk a kapcsolatot. Nem szakadt meg a kapcsolatom Magyarországgal sem, általában évente 3-4-szer tudok hazalátogatni. Távlati terveim a BMW USA-ban várható fejlesztéseihez kapcsolódnak, és nem kizárt, hogy visszatérek Kínába is. Jelenleg több állásajánlatot is kaptam.

Záróvizsga a Természettudományi és Szoftvertechnológiai Intézetben – 2024. június

2023/2024. II. félév

A Természettudományi és Szoftvertechnológiai Intézetben a nyári záróvizsgák a következő időszakban kerültek megrendezésre jelenléti formában:

2024. június 24-25.

A 4 záróvizsgabizottságban összesen 35 hallgató esetében először a szakdolgozat védésre, majd ezt követően a szóbeli vizsgára került sor.

A záróvizsgán szakok szerint a következő összesített eredménnyel végeztek a hallgatók és szereztek végbizonyítványt:

  • Felsőoktatási szakképzés
    • Mérnökinformatikus asszisztens (Hálózati Informatika szakirány):
      • összesen: 15 hallgató, 4,31 átlaggal
        2 közepes, 6 jó, 4 jeles, 2 kiváló, és 1 kitüntetéses oklevél minősítéssel
  • Alapképzési szakok
    • Mérnökinformatikus (Felhő szolgáltatási technológiák és IT biztonság specializáció):
      • összesen: 15 hallgató, 4,03 átlaggal
        3 közepes, 10 jó, 1 jeles és 1 kiváló oklevél minősítéssel
    • Mérnökinformatikus (Big Data és üzleti intelligencia specializáció):
      • összesen: 5 hallgató, 3,35 átlaggal
        3 közepes, 2 jó oklevél minősítéssel

A záródolgozatok/szakdolgozatok témái a következők voltak:

Mérnökinformatikus asszisztens FSZ képzés (Hálózati Informatika szakirány)

  • Dömötör Dominik Béla – VT System: Tesztelési folyamatok és továbbfejlesztési lehetőségek
  • Dragos Balázs – Validált informatikai rendszer verzióváltása és dokumentálása multinacionális környezetben
  • Kadlicskó Bálint – Mágneses kártyával történő automatikus beléptetés megvalósítása jogkörnek megfelelően
  • Kósa Márk – Back-end fejlesztés és tesztelés egy szerviz weboldal számára
  • Kuzsel Patrik – Középvállalati hálózat tervezése IPsec és VPN segítségével
  • Lerner Zsolt – Python backend létrehozása vps-t és weboldalakat árusító felület és fizikai szerverek közé
  • Poscher Patrik – Energiagazdálkodási irányítási rendszer modelljének készítése
  • Révész Ádám – IT infrastruktúra nagyvállalati környezetben
  • Simon Róbert – Műszerkezelést bemutató szoftver készítése méréstechnika órához
  • Sulák Erik – Egyszerű játékprogram készítésének bemutatása egy szabadon választott programnyelven és platformon
  • Sümegi Balázs – A Gottsegen György Országos Kardiovaszkuláris Intézet produktív hálózatának bemutatása és kiegészítése
  • Szabó Alex – Játékfejlesztés folyamatának bemutatása Python nyelven
  • Szloboda Martin – Céges levelező szerver megvalósítása
  • Szunyogh Bence – Videókártyával rendelkező virtuális munkaállomások kialakítása
  • Zsiday Csaba – Az informatika szerepe a médiában

Mérnökinformatikus BSc képzés (Felhő szolgáltatási technológiák és IT biztonság specializáció)

  • Benkő Márton – Logisztikai vállalat weboldalának fejlesztése online foglalási lehetőséggel
  • Bory Bence – Alapanyag alapú receptajánló rendszer implementációja
  • Budai Bence – Házi napelem rendszer termelésének vizualizálása
  • Dobosi Donát Levente – Labdarúgó játékosok adatainak elemzése Python környezetben
  • Filotás Márk – Többjátékos mód megvalósítása kétdimenziós platformer játékhoz
  • Gorácz Roland – Energiahatékony feladatszámítás a szoftverfejlesztés területén
  • Hegedüs Zoltán Márk – Automatizált pénzügyi megoldások mikro-, kis- és középvállalkozások számára
  • Jakab Szabolcs – Okos otthonok és cybersecurity
  • Jancsek József Márk – Okos otthon megvalósítása NodeRed keretrendszer segítségével
  • Kertész Zoltán Ákos – Közlekedési táblák osztályozása mély tanulás alkalmazásával
  • Kovács Mátyás – Markerdetektálás alapú holografikus megjelenítés kevert valóságban
  • Környei Balázs – Nagykereskedelmi élelmiszerláncok termékár-összehasonlító webalkalmazása
  • Németh Zsolt – Felhőalapú virtualizációs megoldások: Az Azure Virtual Desktop infrastruktúra mint kód tervezése és implementációja
  • Somogyi Dorottya – Fenntarthatóság a kriptovaluta bányászatban
  • Spinda Máté János – Magyarország halfajainak osztályozása mély tanulással

Mérnökinformatikus BSc képzés (Big Data és üzleti intelligencia specializáció)

  • Bencze Emese – Szállodai ajánlórendszer fejlesztése Pythonban web scraping alapján
  • Farkas Bendegúz – A digitalizáció szerepe a körforgásos gazdaságban: Új technológiák a környezetvédelemben
  • Jaksa Edit Melinda – 3D online játék készítése Unity Engine alkalmazásával
  • Jung Renáta – Egyetemi előrehaladást követő, segítő Androidos alkalmazás fejlesztése
  • Kusztor Éva – VR kémia oktató játékprogram fejlesztése

Minden záróvizsgázó elért eredményéhez szívből gratulálunk, és sok sikert kívánunk az új életcélok, jövőbeli tervek, álmok megvalósításához!

„Megcélozni a legszebb álmot,
komolyan venni a világot,
mindig szeretni és remélni,
így érdemes a Földön élni!”
/Papp Lajos/

Záróvizsga a Mérnöki Intézetben – 2024. június

Záróvizsga összesítés a Mérnöki Intézetben 2024. június

A Mérnöki Intézetben 2024. június 24-én, illetve június 25-én zajlottak a záróvizsgák. 4 bizottság előtt 1 műszaki menedzser, 4 villamosmérnök, 2 gépészmérnök, és 3 mechatronikai mérnök hallgató szerzett oklevelet.

Villamosmérnökként 4 hallgató tett sikeres záróvizsgát

Megvédett szakdolgozatok:

  • Moduláris kijelző panelek hibadetektálása és előrejelzése
  • Ergonomikus kijelzők mikrokontroller környezetben
  • Növényi inkubátor
  • Operátori teljesítményrögzítő és mérőrendszer programozása java nyelven

Eredmények: 4 jó minősítésű oklevél. 

Gépészmérnökként 2 hallgató tett sikeres záróvizsgát

Megvédett szakdolgozatok:

  • Niryo One 3D-nyomtatott robotkar kinyomtatása, összeépítése és programozása különböző feladatok szimulálására
  • ECM elektróda egyengetőgép technológia kifejlesztése

Eredmények: 1 kiváló, 1 jeles minősítésű oklevél. 

Mechatronikai mérnökként 3 hallgató tett sikeres záróvizsgát

Megvédett szakdolgozatok:

  • Beltéri hőmérséklet szabályozása fuzzy logikával
  • PET-palack újrahasznosító, filamentgyártó gép tervezése 3D nyomtatókhoz
  • Színalapú robotirányítás

Eredmények: 1 kiváló, 1 jeles, 1 jó minősítésű oklevél. 

Műszaki menedzserként 1 hallgató tett sikeres záróvizsgát

  • Megvédett szakdolgozat: Technológiai reteszek

Eredmények: 1 kitüntetéses minősítésű oklevél. 

MINDENKINEK GRATULÁLUNK A SIKERES ZÁRÓVIZSGÁHOZ!

Záróvizsga a Geoinformatikai Intézetben – 2024. június

A Geoinformatikai Intézet 2024. június 24-én tartotta a nyári záróvizsgát, amelynek keretében négy bizottság előtt 10 földmérő és földrendező mérnök, 7 pilóta nélküli légijármű üzemeltető szakmérnök, 6 precíziós gazdálkodási szakmérnök, valamint egy geoinformatikai szakmérnök tett sikeres záróvizsgát.

A szakdolgozatok témái szakonként:

Földmérő és földrendező mérnök alapszak

  • 3D szintvezérlés alkalmazása a mérnökgeodéziában
  • 54117 j. út tervezési alaptérkép mérése és a felújításhoz szükséges tervek elkészítése 0+000-0+960 km. szelvények között
  • Állami alappontok pótlása
  • Aszály hatása a kultúrnövény fejlődésére
  • Az Apollo-11 Holdraszállás filmfelvételeinek fotogrammetria feldolgozása
  • Csapadékvíz-elvezető rendszer kialakításának geodéziai vonatkozásai
  • Földi lézerszkenner alkalmazások
  • Kör geometriájú csomópont kivitelezésével kapcsolatos geodéziai munkák bemutatása egy példán keresztül
  • Mobiltelefonos helymeghatározás pontosítása szenzorfúzióval
  • Tervezési alaptérkép készítése családi ház építéséhez

    Eredmények: 1 kiváló, 3 jó, 5 közepes és 1 elégséges minősítésű oklevél

Pilóta nélküli légijármű üzemeltető szakmérnök képzés

  • 2019-es EU-s PNLJ műveletekkel kapcsolatos jogszabály rendszer hatásai a műveleti menedzsmentre
  • Illesztőpontokkal és direkt tájékozással végrehajtott UAV felmérés összehasonlítása
  • Lidar technológia alkalmazása pilóta nélküli légi járművekkel
  • Pilóta nélküli légi járművek globális helymeghatározó rendszerének megtévesztése spoofing eljárással
  • Terepen végzett talajnedvesség mérés és UAV felvételekből származtatott indexek közötti összefüggések vizsgálata
  • Térfogatszámítási feladat elvégzése UAV felhasználásával
  • UAV fejlesztése mobilhálózat irányítással

    Eredmények: 3 kitüntetéses, 3 jó és 1 elégséges minősítésű oklevél

Precíziós gazdálkodási szakmérnök képzés

  • Aratási és műholdas cellahozam térképek összhasonlítása őszi árpában
  • Differenciált tőszámú vetés  lehetőségei takarmány kukoricában
  • Hibridkukorica vetőmag betakarítási adatok és a táblán belüli heterogenitás összefüggéseinek vizsgálata távérzékelési módszerekkel a Corteva Agriscience vállalatnál.
  • Ráfordítás és eredményesség közötti összefüggések elemzése őszi búza kultúrában
  • UAS adatnyerési módszerek, specifikus adatelemzési tanulmány
  • Zónakialakítási módszerek hatása a kukorica terméshozamra, és a termesztés eredményességére
  • Eredmények: 1 kitüntetéses, 4 jeles és 1 jó minősítésű oklevél

Geoinformatikai szakmérnök képzés

  • Pontfelhő automatizált osztályozása Deep Learning alkalmazásával ArcGIS Pro környezetben.

    Eredmények: 1 jó minősítésű oklevél

Gratulálunk és eredményekben gazdag szakmai sikereket kívánunk
minden frissen végzett mérnöknek, illetve szakmérnöknek!

Együttműködési megállapodást kötött a Magyar Paralimpiai Bizottság és az Óbudai Egyetem

A fogyatékossággal élők társadalmi integrációjáról, a területtel kapcsolatos ismeretek kölcsönös bővítéséről, új műszaki megoldások kidolgozásának lehetőségéről, valamint szakmai gyakorlati helyek biztosításáról szóló együttműködési megállapodást írt alá Prof. Dr. Kovács Levente rektor és Szabó László, a Magyar Paralimpiai Bizottság elnöke június 18-án.

– Elkötelezettek vagyunk, a sokszínűség mellett kiemelten fontos számukra az esélyegyenlőség megteremtése, nincs ez másként a sportban sem, amelyre kiemelt stratégiai területként tekintünk – hangsúlyozta Prof. Dr. Kovács Levente, aki hozzátette: sok egyéb intézkedésünk mellett, számos támogatást, külön tanrendet biztosítunk sportoló hallgatóink számára, így a fogyatékkal élő sportolóinknak is. A most kötött megállapodásunk tovább bővíti a lehetőségeket. Sok egyéb mellett magában foglalja, hogy szakmai gyakorlati helyhez jutnak hallgatóink, valamint speciálisan, a parasportolók számára kifejleszthető műszaki megoldásokon is gondolkodunk.

Emlékezetes: az ÓE kötelékében dolgozók közül többen sportolnak versenyszerűen paralimpiai számokban, kiváló eredményekkel. Emberfeletti akaratukat, a munkában és a sportban elért kiváló teljesítményükért külön elismerésben részesültek. Az Óbudai Egyetemet a februári Magyar Parasport Napja Lélekmozgató Programbeszámoló pályázatára beküldött kiemelkedő pályaművéért a Magyar Paralimpiai Bizottság és a Fogyatékosok Országos Diák-Verseny- és Szabadidősport Szövetsége elismerésben részesítette.

Együttműködésünk túlmutat a sporton – emelte ki Szabó László, a Magyar Paralimpiai Bizottság elnöke, aki beszédében utalt arra, fontosnak tartja az egészségesek és a fogyatékkal élők világának közvetlenebb összekapcsolását. „Fogyatékosnak lenni nem jelent egyet azzal, hogy vesztesnek lenni.” Meg kell teremtenünk az egyenlő esélyeket a sport és a tanulás világában egyaránt. A parasportolók számára is fontos, hogy sportpályafutásukat követően piacképes diplomával rendelkezzenek, ebben is közösen támogathatjuk őket – tette hozzá az MPB elnöke.

Kazah vendégprofesszorok az AMK-n

A Karagandai Műszaki Egyetemről érkeztek hozzánk vendégprofesszorok. A kazah állam tudósok nemzetközi tapasztalatgyűjtését támogató programjának a Bolashaq 500 keretében 3 hónapot töltenek az Óbudai Egyetemen. A mai programban az Alba Regia Karon folyó kutatási programokkal és laborokkal ismerkedtek. Sok közös kutatási terület van amiben együtt tudnak majd működni a két egyetem kutatói.

Harman Hackathon harmadszor!

Mészáros Attila alpolgármester, Németh Tibor, a Harman Becker Kft. oktatási menedzsere és Prof. Dr. Györök György, Karunk dékánja tartott sajtótájékoztatót a 2022-es, 2023-as években megrendezett „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon” megnevezésű ötlet- és prototípusfejlesztő verseny tapasztalatainak a megosztására, valamint a 2024. évi Hackathon felvezetésére.

Már a harmadik ötlet- és prototípusfejlesztő versenyünket hirdetjük meg idén Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzatával és a Harman Magyarországgal közösen, amelynek döntője ismételten Székesfehérváron, a Sóstói Stadion lesz 2024. november 15-16-án.

A hackathonra az egész országból várjuk az egyetemisták és a középiskolások jelentkezését, amelyre szeptember első hetétől lesz lehetőség. Figyeljétek oldalainkat, ahol a nyár végén jelentkezünk a részletekkel.

A siker titkának nyomában…

A siker titkára kívántuk irányítani a figyelmet a „TDK Orientációs Délután” programunkkal, amelyre hétfőn a középiskolás diákok közül sokan kíváncsiak voltak.

Nagyné Dr. habil. Hajnal Éva kutatási dékánhelyettes nyitotta meg a rendezvényt, amelynek első részében beszélt az Óbudai Egyetem tehetséggondozási rendszeréről, majd a Bejczy Antal Műszaki Innovációs Középiskolai Emlékverseny eredményeit hirdették ki.

Az első helyezett a Székesfehérvári SZC Hunyadi Mátyás Technikum „Robotikai Hősök” csapata lett, a második helyen a Székesfehérvári SZC Vörösmarty Mihály Technikum „VMgoLego” csapata végzett, a harmadik helyet pedig a Székesfehérvári SzC Széchenyi István Műszaki Technikum „Mikrobi” csapata szerezte meg.

Gratulálunk a Díjazottaknak és minden résztvevőnek a sikeres robotépítéshez és programozáshoz!

A verseny létrehozásának előzményeiről: „A verseny névadója, Bejczy Antal professzor Ercsiben született és Fejér Megye Díszpolgára volt. Bejczy Antal mérnök, fizikus, űrkutató részt vett egyebek mellett a Sojourner marsjáró megalkotásában is. Harminckét év alatt hat szabadalma, és több mint negyven újítása volt. A róla elnevezett középiskolásoknak meghirdetett versenyen minden csapat egy LEGO Mindstorms EV3 robotkészlet segítségével különböző feladatokat kell megoldani.”

A díjátadót a TDK és a WordSkills helyezettek rövid élménybeszámolói követték.