Az iparral kapcsolatos virtuális térben történő oktatási platformok területén folytatunk alkalmazott kutatásokat többnyire ipari partnerekkel együttműködve.
Kutatási területek:
- Virtuális és kiterjesztett (VR, AR) valóság az ipari robotikában.
- Virtuális valóság játékok
- Reverse engineering, 3D modellezés és vizualizáció
- Telemanipuláció a laborautomatizálás területén.
Kulcsszavak: telemanipuláció, VR túraalkalmazás, Digitális iker, ipari VR alkalmazások
Vezető
- Nagyné Dr. habil Hajnal Éva, habilitált egyetemi docens
Résztvevők
- Dr. Széll Károly, egyetemi docens
- Dr. Bartos Ediboglu Gaye, adjunktus
- Wolf Ádám, doktorandusz
- Dobra Erik, egyetemi hallgató
- Jakab István, egyetemi hallgató
- Sebe Dominik, egyetemi hallgató
- Szabó Kornél, egyetemi hallgató
Futó projektek
- Virtuális túra alkalmazás keretrendszer fejlesztése Unity Engine rendszerben és ennek alkalmazása valós ipari igények kiszolgálására. A létező alkalmazások nagyon erőforrás igényesek. Célunk olyan gyors VR metodika kifejlesztése, amely alkalmas nagyméretű gyártósorok és a hozzá tartozó kiegészítő információ HMD eszközben való megjelenítésére, minimális emberi munka ráfordítással.
- Műemlék és egyéb helyszínek felmérése és 3D modellezés nagy pontossággal. Tárgyak, objektumok 3D modellezése és ezek alkalmazása tudományos illetve kutatástámogatási célokra.
- Robotika és a kiterjesztett valamint -virtuális valóság technológiájának összekapcsolása. AruCo markerek segítségével robot detektálás , holografikus objektumvirtualizáció rávetítés valós eszközre, együttműködés kevert valóságban például robotkarbantartás kifejlesztése. További térhasználó kevert valóságú alkalmazások fejlesztése ipari igények kiszolgálására. Pontos kézmozgás detektálás ipari igények kiszolgálására.
- Objektumkövetési, gépi látási problémák megoldása. Élőlények egyedi azonosítása és követése minimalizált mennyiségű tanító adatsor alkalmazásával.
Referenciák
- Hajnal Éva, László Gergely, Vámosi Marcell, Szarka Nikolett, Erdélyi Ján
- Comparative Analysis of Fast VR Tour Creation Methods
- In: Petőné Csuka, Ildikó; Simon, Gyula (szerk.) AIS 2023 – 18th International Symposium on Applied Informatics and Related Areas – Proceedings
- Székesfehérvár, Magyarország : Óbudai Egyetem (2023) 177 p. pp. 64-67. , 4 p.
- Á. Wolf, S. Romeder-Finger, K. Széll, and P. Galambos, “Towards Robotic Laboratory Automation Plug & Play: Survey and Concept Proposal on Teaching-free Robot Integration with the LAPP Digital Twin,” SLAS TECHNOLOGY, vol. 28, no. 2, pp. 82–88, 2023.
- E. Dobra and É. Nagyné Hajnal, “Virtual Reality Game Development and Optimalisation with External Hand Motion Sensor,” in In-Extenso, 2022, pp. 114–120. [Online]. Available: https://m2.mtmt.hu/api/publication/33094307
- E. Dobra and É. Nagyné Hajnal, “Virtual Reality Game Development with External Hand Motion Sensor,” in AIS 2022 – 17th International Symposium on Applied Informatics and Related Areas – Proceedings, 2022, pp. 121–124. [Online]. Available: https://m2.mtmt.hu/api/publication/33263472
- Hajnal Éva, Seebauer Marta, Marton Dániel, Széll Károly, Tőke Bálint, Rick Mátyás, Virtual Reality Laboratory in the Help of Research and Education, In: Orosz, Gábor Tamás; Petőné Csuka, Ildikó (szerk.) 15th International Symposiumon Applied Informatics and Related Areas organized in the frame of Hungarian Science Festival 2020 : AIS 2020 Székesfehérvár, Magyarország : Óbudai Egyetem (2020) pp. 29-32. , 4 p.
- Wolf Ádám, Troll Péter, Romeder-Finger Stefan, Archenti Andreas, Széll Károly, Galambos Péter, A Benchmark of Popular Indoor 3D Reconstruction Technologies: Comparison of ARCore and RTAB-Map, ELECTRONICS 9 : 12 p. 2091 , 15 p. (2020)
- Dániel Nagy, Széll Károly, Human movements in virtual reality based on motion capture technology In: Orosz, Gábor Tamás (szerk.) AIS 2019 : 14th International Symposium on Applied Informatics and Related Areas organized in the frame of Hungarian Science Festival 2019 by Óbuda University Székesfehérvár, Magyarország : Óbudai Egyetem (2019) pp. 117-120. , 4 p.
Pályázati tevékenység
- Arconic Foundation Grant
- Howmet Foundation Grant
Együttműködő partnerek
- Antal Bejczy Center for Intelligent Robotics, Óbuda University
- Baxalta Innovations GmbH, a Takeda company
- Department of Surveying Slovak University of Technology in Bratislava
- Harman Becker Kft.
- Howmet-Köfém Kft.
- Takeda Manufacturing Austria AG, Industriestraße 67, Wien A-1221, Austria
- Széchenyi István University Department of Informatics
- VT-Asyst Kft.